پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
عادل پیغامی

حوزه/ معاون پژوهش دانشگاه امام صادق(ع) گفت: عده ای چنین تصور می کنند که جنگ طلاب و حوزه های علمیه، جنگ فرهنگی است که باید منحصرا در عرصه دین و ایمان مردم کار کنند، اما این تصور اشتباهی است چراکه یک ضلع دین و ایمان ما اقتصاد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، عادل پیغامی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه امام صادق(ع) تهران، در نشست دستاوردهای انقلاب، در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای تحولی حوزه علمیه خراسان گفت: اگر جبهه حق و انبیا را در کنار جبهه مزدوران بگذارید، می بینید با آنکه جبهه حق در طول تاریخ اقلیت بوده اما همیشه مسیرشان پیشرفته است.

وی با بیان این که جریان انبیا از ابتدای تاریخ تا کنون همواره گام به جلو برداشته و دشمنان به عقب رانده شده اند، تصریح کرد: در این 40 سال دشمنان به عقب پیش رفتند اما ما گام به گام جلو آمدیم و هنگامی که جریان حق و باطل را در کنار یکدیگر می گذارید، رشد و کلیت حرکت و پیچیدگی آن را در برابر جریان باطل رصد می کنید.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه امام صادق(ع) با بیان این که رویش ها در طول جریان انقلاب بیش تر از ریزش ها بودند و اولین مشکل ما در جبهه های فرهنگی و نرم اقتصادی این است که مردم اینطور می اندیشند که جنگ اقتصادی مختص اقتصاددانان و فعالان اقتصادی است، بیان کرد: عده ای چنین تصور می کنند که جنگ طلاب و حوزه های علمیه جنگ فرهنگی است که باید منحصرا در عرصه دین و ایمان مردم کار کنند اما این تصور غلطی است چراکه یک ضلع دین و ایمان ما اقتصاد است.

پیغامی با بیان این که شهید مدرس فرمود که دیانت ما عین سیاست ماست، اما متاسفانه این عینیت را بسیاری متوجه نشده اند، تصریح کرد: اگر عینیت را دقیق فکر کنید آن زمان معنای سیاست دینی معین می شود.  

وی با بیان این که جمهوری اسلامی ترکیب واحدی بوده و جمهوریت به اسلامیت چسبیده و متصل نیست، اظهار کرد: عموما همه افراد، اقتصاد را جزئی از دین دانسته و خود را مکلف و از سربازان جنگ می دانند که این نخستین خاکریز است اما حوزه های علمیه در زمینه های اقتصادی باید بیش از این تلاش کنند و آموزش اقتصاد باید وارد کتب درسی شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه امام صادق(ع) با بیان این که اگر در گذشته اقتصاد مساوی با مادی بارآوردن بود، اما امروز در بطن حوزه است، ابراز کرد: هنوز نتوانستیم اقتصاد را با دینی بودنمان متحد و یکی کنیم و اینکه رهبر معظم انقلاب شعارهای سال را اقتصادی می گذارند پیام مهمی دارد و آن این است که ما سربازان عمده جنگ اقتصادی را که بخشی از آن طلاب هستند از دست دادیم و طلاب حوزه های علمیه باید به عنوان سربازان جنگ اقتصادی در این عرصه فعالیت کنند.

پیغامی با بیان این که دین در جنگ اقتصادی مطرح و مساله بوده و این آیات قرآن نشان می دهد اگر بنا دارید دنیا و آخرت شما آباد شود راه آن اقامه حق است، اظهار کرد: در جنگ اقتصادی باید تلاش کنید اقامه قرآن صورت گیرد و قرآن را در سبک زندگی اقامه کنید؛ همچنین همه شما باید بدانید که جبهه اقتصادی سرباز می طلبد و نباید طلاب این عرصه را خالی بگذارند.  

وی با بیان این که در حوزه اقتصاد مقاومتی باید اقتصاد را مقاوم سازی کنید که قرآن در این زمینه راهش از میان همه راه ها اقوم بوده و قوی ترین مقاوم سازی را به دنبال دارد، عنوان کرد: مقام معظم رهبری در مراسم دیدار رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی آنجا چنین فرمودند که سومین نقطه امید دشمن، همین مشکلات اقتصادی مردم است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه امام صادق(ع) با بیان این که عده ای امروز چنین می گویند که جمهوری اسلامی به بن بست رسیده و بنا دارند مردم را دچار سردی و خمودی کنند، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی همان سال های ابتدایی انقلاب پیش بینی ده سال اخیر را داشته و همانجا به عنوان ولی امر مسلمین، مسئولین را نسبت به اقتصاد مطلع کرده اند.

پیغامی با بیان این که بخش صنعت کشور در مسیر تولید ناخالص ملی رشد چندین برابری داشته و وضعیت هواپیمایی، دفاعی و اقتصاد ایران در طول انقلاب از جمله نقاط قوت ماست، بیان کرد: کشور بارها تحریم بانک مرکزی شده و در شرائطی که اساتید خارجی می گویند با تحریم بانک مرکزی محال است کشوری پایدار بماند اما ما دوام آوردیم و اقتصاد خاص هستیم.

وی با بیان این که در عین همه هجمه ها و دشمنی های دشمنان نظام و انقلاب، توانستید روند اقتصادی را به خوبی طی کنید این فوق کارآمدی است، اظهار کرد: اینکه اقتصاد زندگی مردم در شرائط تحریم های شدید فلج کننده توانسته در طول انقلاب رشد کند و مسیر بهتری را طی کند و تلاطم های اقتصادی را پشت سر بگذارد، این فوق کارآمدی است.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha