جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
معاون تهذیب مدرسه علمیه سفیران هدایت بیجار

حوزه/ معاون تهذیب مدرسه علمیه سفیران هدایت بیجار گفت: با اشاره به اینکه جامعه اسلامی با سنت امر به معروف و نهی از منکر زنده خواهد بود، گفت: متاسفانه در برخی از کشورها و دولتهای اسلامی به عینه می بینیم که این سنت رسول الله (ص) به دست فراموشی سپرده شده است .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام حمید بهرامپور صبح امروز در دیدار با جمعی از فعالان عرصه امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بیجار، اظهار داشت: دین مبین اسلام برای زندگی بهتر دستورالعمل ها و فرامین بسیاری دارد که در صورت اجرایی شدن آنها جامعه اسلامی به مدینه ای فاضله تبدیل می شود.

معاون تهذیب مدرسه علمیه سفیران هدایت بیجار ادامه داد: یکی از این فرامین و فریضه ها که بر همه مسلمین واجب شده است، سنت و فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.

این استاد حوزوی با تاکید بر اینکه در نص صریح قرآن کریم بارها به فریضه امر به معروف و نهی از منکر اشاره شده است، گفت: خداوند متعال در سوره آل عمران آیه 104 درباره این فریضه الهی می فرمایند:« « وَ لْتَکُنْ مِنْکُمْ أُمَّةٌ یَدْعُونَ إِلَی الْخَیْرِ وَ یَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ یَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَر / باید از میان شما ،جمعی دعوت به نیکی ، و امر به معروف ونهی از منکر کنند!».

معاون تهذیب مدرسه علمیه سفیران هدایت بیجار در بخش دیگری از سخنان خود، بیان داشت: با این حال باید اذعان کرد که این سنت الهی در جامعه ما کم رنگ شده است و این برای اجتماع مسلمین می تواند پرهزینه باشد.

حجت الاسلام بهرامپور با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر پله های ترقی جامعه اسلامی در بعد معنوی و حتی مادی را ارتقا می دهد، اظهار داشت: اگر این سنت بزرگ در جامعه اسلامی به فراموشی سپرده شود در مقابل بسیاری از حسنات نیز از بین امت اسلام رخت برمی بنند، لذا هر کسی و در حد توان خود باید در ادعای این فریضه الهی نقش داشته باشد.

معاون تهذیب مدرسه علمیه سفیران هدایت بیجار تاکید کرد: البته برای ادای این فریضه الهی قوانینی نیز در اسلام است، لذا شخص عامر یا ناهی باید این حدودات را به خوبی بشناسد تا خدایی ناکرده بر کسی احجاف نشود.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه جامعه اسلامی با سنت امر به معروف و نهی از منکر زنده خواهد بود، گفت: متاسفانه در برخی از کشورها و دولتهای اسلامی به عینه می بینیم که این سنت رسول الله (ص) به دست فراموشی سپرده شده است و وضعیت کنونی آنان را ببینید.

معاون تهذیب مدرسه علمیه سفیران هدایت بیجار در پایان سخنان خود اظهار داشت: شما هم که در جامعه اسلامی و شهر خود وظیفه ادای این سنت الهی را دارید، باید مواظب باشید که در مسیر صحیح اسلام و دستورات خداوند در این باره حرکت کنید و هرگز در کار خود افراط و تفریط نداشته باشید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha