جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
دانش آموزان

حوزه/ معاون فرهنگی آموزش و پرورش خراسان شمالی از فعالیت بیش از ۵۰۰ روحانی امام جماعت در مدارس خراسان شمالی خبر داد و گفت: سرانه فضای نمازخانه در مدارس بجنورد ۱۷ سانتی‌متر است که با میانگین استان هم فاصله زیادی دارد؛ ازاین‌رو باید کمک شود این فاصله جبران گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، علی شور زاده، بعد از ظهر امروز، در نشست کمیته همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان، گفت: در سال گذشته کمیته همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش خراسان شمالی در سطح کشور حائز رتبه برتر شد.

وی با اشاره به اقامه نماز و سایر فعالیت‌های تربیتی و دینی در مدارس، افزود: با وجود اینکه سامانه ثبت ائمه جماعات مدارس تغییر کرده و بعضی از ائمه جماعات مدارس هنوز در سامانه جدید نام‌نویسی نکرده‌اند، اما اکنون قریب به 500 نفر از ائمه جماعات مدارس در سامانه جدید ثبت و ساماندهی شده‌اند.

شورزاده با بیان اینکه امسال 120 نفر مبلغ مناسبتی و گفتمان‌های دینی به مدارس استان اعزام شدند، خاطرنشان کرد: همچنین در سال تحصیلی جاری 55 مشاور مذهبی، 62 نفر روحانی و طلبه شاغل در مدارس و 18 نفر طلبه وظیفه را جذب آموزش و پرورش خراسان شمالی کردیم و تمام سهمیه اختصاص یافته در این زمینه جذب شده است.

وی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته در خصوص طرح استقرار طلاب و روحانیان در مدارس، افزود: در این راستا بر اساس نیازسنجی صورت گرفته قریب به 200 مدرسه تقاضا دادند و به‌زودی از ظرفیت طلاب و روحانیان در این مدارس استفاده می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بر اساس مصوبه سفر رهبری به استان باید 60 باب نمازخانه مستقل از محل اعتبارات سفر در خراسان شمالی احداث شود، اضافه کرد: بر اساس برنامه‌ریزی مقرر شده اعتبار تعدادی از این نمازخانه‌ها از سوی بنیاد برکت، تعدادی از سوی سازمان برنامه و بودجه و تعدادی هم توسط سازمان نوسازی مدارس تقبل شود.

شورزاده با اشاره به فاصله قابل‌توجه خراسان شمالی در سرانه نمازخانه مدارس، تصریح کرد: میانگین فضا و سرانه نمازخانه در مدارس خراسان شمالی 27 سانتی‌متر است؛ این در حالی است که استاندارد کشور 50 سانتی‌متر است.

وی ادامه داد: سرانه فضای نمازخانه در مدارس بجنورد 17 سانتی‌متر است که با میانگین استان هم فاصله زیادی دارد؛ ازاین‌رو باید کمک شود این فاصله جبران گردد.

شورزاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی مبلغان ثابت و مشاوران مذهبی مدارس، افزود: در این راستا 55 نفر مبلغ مذهبی گروه هدف هستند و برای برگزاری کارگاه تأمین اساتید و دعوت از مبلغان و مشاوران بر عهده حوزه علمیه بوده و پذیرایی و مکان برگزاری کارگاه از سوی آموزش و پرورش تأمین می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای برگزاری دوره ضمن خدمت 32 ساعته ویژه طلاب شاغل و وظیفه طی چهار روز، اضافه کرد: تلاش می‌شود این دوره هم به‌صورت هم‌زمان با دوره فوق‌الذکر برگزار شود.

شورزاده با اشاره به ضرورت هم‌فکری و همکاری در خصوص تشویق و تجلیل فعالان نماز در مدارس، ادامه داد: باید برای تشویق و تجلیل از دانش‌آموزان و همکاران فرهنگی که در امر دعوت عملی سایران به نماز در مدارس فعالیت می‌کنند اقدام شود.

وی اضافه کرد: در خصوص دعوت عملی به نماز مسابقات سراسری تحت عنوان «گلدسته‌های سرو» به میزبانی استان گلستان برگزار شد که فعالان فرهنگی و دانش آموزان خراسان شمالی هم در آن شرکت داشتند.

شورزاده ادامه داد: بر اساس برنامه در پایان اسفند مراسم تجلیل از برگزیدگان کشوری این مسابقات برگزار می‌شود؛ اما در صورت صلاحدید می‌توان از کسانی که از خراسان شمالی کار شایسته و قوی به این مسابقات ارائه داده بودند به‌صورت جداگانه در استان تجلیل کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha