جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام محمدیان

حوزه/ از مسائل که باید در دهه پنجم انقلاب بدان توجه داشت، حضور شخصیت های کارآمد وتوانمند در پست های حساس کشور است. معتقدیم اگر به این مسئله بدرستی عمل شود و مردم و حوزه به موقع مطالبه گری کنند، می توان شاهد تحول عظیم درنظام بود.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین محمدیان که در گردهمایی طلاب و فضلای اسفراینی حوزه علمیه قم که در قم برگزار شد، گفت: امروز به برکت انقلاب جمهوری اسلامی شاهد رشد و تعالی نظام و انقلاب هستیم و این به برکت اصل مهم ولایت فقیه است.

امام جمعه شهرستان اسفراین افزود: امروزه شاهد پیام رسانی و برنامه ریزی رهبر انقلاب برای دهه پنجم انقلاب بودیم و از نکات قابل توجه در این مسئله موضوع مطالبه گری، تجدید نظر در مورد مسائل نظارتی و اقتصادی است.

وی عنوان کرد: تاکنون در بحث مطالبه گری از مسئولین نظام، اقتصاد و نظارتی ضعف های جدی وجود داشته و امید است در دهه پنجم انقلاب شاهد تحول در مسائل مربوطه باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین محمدیان گفت: یکی دیگری از مسائلی که باید در دهه پنجم انقلاب بدان توجه داشت، حضور شخصیت های کارآمد و توانمند در پست های حساس کشور است. معتقدیم اگر  در دو مسئله مطالبه گری و حضور افراد توانمند در پست های حساس، بدرستی عمل شود و مردم و حوزه به موقع مطالبه گری کنند، می توان شاهد تحول عظیم در نظام بود.

امام جمعه شهرستان اسفراین افزود: معتقدیم که مطالبه گری از رسالت های مهم روحانیت برای تعالی نظام می باشد.

وی عنوان کرد: امروز شاهد بودیم که به دلیل ناکارآمدی مسئولین، کشور در بحث گرانی، چه  چقدر   متضرر شد و امید است در دهه پنجم با حذف مدیران و مسئولین ناکارآمد شاهد مشکلات کمتر نظام باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین محمدیان گفت: متأسفانه حتی بعضی در بحث گرانی، حوزه را دخیل دانستند و خواستند به نوعی کم بود اعتبارات را به حوزه نسبت دهند و این نهاد را مقصر جلوه دهند و در همین اتفاقات اخیر شاهد بودیم که دشمن هم به خوبی به حوزه حمله کرد.

امام جمعه شهرستان اسفراین افزود: معتقدیم در نظام جمهوری اسلامی ایران، وظایف هر نهادی به خوبی مشخص شده و مهمترین رسالت و مأموریت حوزه هم دارای مأموریت تبلیغ، تهذیب و تحصیل است.

وی عنوان کرد: امروز از رسالت های مهم حوزه، کادر سازی و تربیت نیرو های فرهنگی است، اگر این مسائل بدرستی انجام شود، سایر مسائل هم به درستی انجام می شود.

313/40

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نورالله آذرخش خو IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    0 0
    بسیار عالی وتشکر از زحمات