جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام فعال آذر

حوزه/ حجت الاسلام فعال‌آذر گفت: امروز عده‌ای در مورد عدم امضای قرادادهایی که غرب نوشته، مردّد هستند، در حالی که ۱۴۰۰ سال قبل قرآن کریم بیان کرده است که دشمنان اسلام از شما راضی نمی‌شوند، مگر زمانی که دست از آرمان‌های خود بردارید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  از ارومیه حجت الاسلام عسگر فعال‌آذر، شامگاه یکشنبه در مراسم انس با قرآن کریم که با حضور قاریان بین‌المللی در مدرسه علمیه امام خامنه‌ای ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: خدای متعال در قرآن کریم از زبان پیامبر(ص)، از مهجور و غریب بودن قرآن کریم گلایه می‌کند؛ مهجور ماندن قرآن موجب محرومیت انسان از هدایت الهی خواهد شد چون قرآن کتاب هدایت است و اگر مهجور بماند بشر از هدایت آن بی‌بهره خواهد بود.

وی ادامه داد: در قرآن کریم در چهار مورد لفظ شفا به کار رفته که یک مورد آن در مورد عسل و سه مورد آن در رابطه با خود قرآن کریم است و خدای متعال بیان می‌کند قرآن برای دردهای شما شفا است و محرومیت از هدایت قرآن موجب بیماری دل خواهد بود؛ جامعه امروزی یک جامعه بیمار است و درمان این بیماری فقط  با قرآن میسر است.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه درامور اهل سنت آذربایجان‌غربی گفت: دردهای سیاسی جهان اسلام از دوری قرآن نشأت می‌گیرد و امروز یکی از راه‌هایی که در صحت مسیر انقلاب اسلامی می‌توان به آن استدلال کرد، دشمنی اسرائیل با انقلاب اسلامی است، همان‌طور که یهود بزرگترین دشمن پیامبر بود و این دلیل حقیانیت پیامبر را نشان می‌داد امروز اسرائیل هم بزرگترین دشمن بشریت و دشمن انقلاب اسلامی است.

وی تصریح کرد: همان‌طور که امام امت فرمود که اگر هر یک از مسلمانان یک سنگ به سمت اسرائیل پرتاب کنند اسرائیل نابود خواهد شد، امروز عده‌ای نام خود را مسلمان گذاشته‌اند و با اسرائیل سر یک میز می‌نشینند و با انقلاب اسلامی دشمنی می‌کنند.

حجت الاسلام فعال‌آذر افزود: امروز عده‌ای در مورد عدم امضاء قرادادهایی که غرب نوشته، مردد هستند، در حالی که ۱۴۰۰ سال قبل قرآن کریم بیان کرده است که دشمنان اسلام از شما راضی نمی‌شوند، مگر زمانی که دست از آرمان‌های خود بردارید؛ امروز هم غرب و آمریکا و اسرائیل زمانی از ما راضی خواهند شد که دست از اسلام و انقلاب اسلامی برداریم وگرنه امضا این تعهدات هیچ اثری در دشمنی غرب با یاران نخواهد داشت.

وی بیان داشت: یکی از دردهای اجتماعی که در اثر دوری از قران به وجود آمده استف برخورد ناصحیح با والدین است؛ به وجود آمدن خانه سالمندان یک بی‌ادبی کانالیزه شده، این‌که شخصی پدر و مادر خود را در زمان پیری به خانه سالمندان بسپارد، نتیجه دوری از قرآن است. قرآن ما را به احترام به پدر و مادر سفارش کرده است و خدا به ما یاد می‌دهد که اگر پدر و مادر شما پیر شدند و شما را مورد اذیت قرار دادند، حق ندارید در مقابل آن‌ها از کلمه اُفّ استفاده کنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha