جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله امامی کاشانی

حوزه/ در زمان رضاخان سفیر روس بدون وقت قبلی و هماهنگی به دربار مراجعه می کند و می گوید وزیر روس درخواست فلان مسئله و امتیاز را دارد که باید سریعتر انجام شود، بعد رفتن سفیر روس، رضاخان رو می کند به اطرافیان که چقدر ما ذلیل شده ایم سفیر روس این طوری با ما برخورد می کند. این وضعیت شاه ما بود که سفیر روس به او دستور می داد، اما الان کشور ایران در منطقه و دنیا عزیز شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، آیت الله امامی کاشانی در مراسمی که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، در مدرسه عالی شهید مطهری برگزار شد، با بیان این که انقلاب مردم ایران حرکت الهی بود، گفت:  شکر و سپاس نامحدود به درگاه خدای متعال که چهل سال از انقلاب اسلامی را پشت سر گذاشتیم و به چهل و یکمین سال گام نهادیم و ان شاءلله در سایه امام عصر(عج) این حرکت خیلی بیشتر و سریعتر و کاملتر به ظهور آن بزرگوار متصل گردد.

وی با بیان این که خداوند در سوره ابراهیم می فرماید «إِنَّ فِي ذَٰلِكَ لَآيَاتٍ لِكُلِّ صَبَّارٍ شَكُورٍ» افزود: در این آیه شریفه خداوند فرموده نقل کنید و بگویید تا مردم متوجه شوند که در گذشته چطور بود و الان وضعیت ما چگونه است.

عضو خبرگان رهبری در ادامه با بیان روایتی از پیامبر اسلام(ص)، اظهار کرد: از رسول اکرم(ص) در مورد ایام الله پرسیدند که ایشان هم به نعمت ها و هم به بلاها و گرفتاری ها اشاره کردند.

آیت الله امامی کاشانی ضمن بیان خاطره ای از زمان پهلوی، خاطرنشان کرد: در زمان رضاخان سفیر روس بدون وقت قبلی و هماهنگی به دربار مراجعه می کند و می گوید وزیر روس درخواست فلان مسئله و امتیاز را دارد که باید سریعتر انجام شود که می گویند بعد رفتن سفیر روس، رضاخان رو می کند به اطرافیان که چقدر ما ذلیل شده ایم که سفیر روس این طوری با ما برخورد می کند. این وضعیت شاه ما بود که سفیر روس به او دستور می داد، اما الان کشور ایران در منطقه و دنیا عزیز شده است.

وی بیان کرد: در اول انقلاب وقتی با خلبانان صحبت می کردیم می گفتند اگر باد چرخ هواپیما یا هلیکوپتر ایراد داشت، به ما اجازه نمی دادند که ایراد را خودمان رفع کنیم و می گفتند باید کارشناس خارجی بیاید و این ایراد را رفع کند.

عضو خبرگان رهبری افزود: در گذشته چه بی بند و باری ها و بی عفتی هایی که در جامعه نبود و در همین بهارستان چقدر مغازه های مشروب فروشی دایر بود، ولی الان به برکت انقلاب از آن بی عفتی ها خبری نیست. باید این مسایل را بازگو کرد و به مردم تذکر داد.

تولیت مدرسه عالی شهید مطهری تهران تاکید کرد: وقتی در خدمت امام(ره) بودیم، ایشان هر موقع مشکلی پیش می آمد فقط تکلیف در راه خدا را تذکر می داد و تاکید می کرد که در این راه شکستی نیست.

وی خاطر نشان کرد: در تمام دوران انقلاب، مردم شریف ایران اسلامی پیر و جوان و زن و مرد در هوای سرد و  وضیعت بد معیشتی و بیکاری و تحریم به میدان و صحنه راهپیمایی آمدند و این نمی شود جز با الهام الهی که مردم پشت انقلاب خود ایستاده اند.

امام جمعه موقت تهران کرد: در اوایل انقلاب و زمان ورود امام از پاریس به تهران که دولت بختیار اعلام کرده بود اجازه نشستن هواپیما را نمی دهیم، بعضی از جوان ها گفتن ما با سینه های خود راه امام را باز می کنیم و می بینیم اکنون هم این مردم مثل اوایل انقلاب هستند.

آیت الله امامی کاشانی در پایان تاکید کرد: از اول انقلاب با تمام قوا خواستنند جلوی حرکت انقلاب را بگیرند و نتوانستند. با جنگ هشت ساله و تحریم و تهدید، ولی این انقلاب به پیش رفت و می رود و الان ایران اسلامی مستقل و عزتمند در دنیا است.

خبرنگار: سعید امیری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha