جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
رضویه خمینی شهر

حوزه/ کرسی آزاد اندیشی با عنوان «نظام جمهوری اسلامی؛ کارآمدی یا ناکارآمدی»، در مدرسه علمیه خواهران رضویه خمینی شهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، کرسی آزاد اندیشی با عنوان «نظام جمهوری اسلامی کارآمدی یا ناکارآمدی» با حضور حجت الاسلام محمدعلی شکیب، به عنوان ارائه دهنده و حجت الاسلام کمالی مدیر مدرسه علمیه جوادالائمه(ع) خمینی شهر به عنوان دبیر کرسی و 80 نفر از طلاب، اساتید و کادر مدارس علمیه حضرت زهراء(س) و رضویّه خمینی شهر برگزار شد.

حجت الاسلام شکیب به عنوان استاد ارائه دهنده گفت: برای ارزیابی هر مقوله ای ابتدا باید معیار داشته باشیم و معیار ارزیابی نظام، کارآمدی یا ناکارآمدی آن است.

وی افزود: اگر به اهداف انقلاب نزدیک بودیم یعنی نظام، کارآمد بوده است، باید دید هدف کسانی که نظام را ایجاد کرده اند چه بوده است؟ به این منظور باید یک رصدی کنیم تا ببینیم قبل از انقلاب چه وضعیّتی داشتیم و اکنون چه وضعیتی داریم؟

استاد ارائه دهنده با استفاده از آیات سوره ی ابراهیم و روایاتی، لزوم داشتن ولی و جایگاه ولایت را تبیین نمود که درصورت کفران نعمت خداوند نعمت اعطاء شده را از مردم سلب می کند.

حجت الاسلام کمالی، مدیر مدرسه علمیه جوادالائمه(ع) خمینی شهر نیز در تأیید سخنان حجت الاسلام شکیب، بیان کرد: هیچ حکومتی بدون نقص و مشکلات نبوده و نیست و در ایران مسئولین با انتخاب خود مردم روی کار می آیند.

دبیر کرسی نظام جمهوری اسلامی کارآمدی یا ناکارآمدی» در پاسخ به سؤالات حاضرین گفت: ما بر اساس انقلاب اسلامی در صدد ایجاد یک جامعه ی اسلامی هستیم و اهدافی را دنبال می کنیم که همه اش مادی و دنیوی نیست بلکه نشأت گرفته از حکومت حضرت علی(علیه السلام) و ائمه ی اطهار(علیهم السلام) است که به منظور تحقق این آرمان و اهداف بهائی متناسب با آن هم باید بپردازیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha