جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله العظمی بشیر نجفی

حوزه/ آیت الله بشیر نجفی از مراجع نجف اشرف در دیدار "ویکتور ننسی" رئیس شورای فرهنگی انگلیس در عراق گفت: مؤسسات جهانی باید توهمات خود را در قبال ملت عراق کنار بگذارند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله بشیر نجفی از مراجع نجف اشرف در دیدار "ویکتور ننسی" رئیس شورای فرهنگی انگلیس در عراق گفت: مؤسسات جهانی باید توهمات خود را در قبال ملت عراق کنار بگذارد؛ چرا که اینان ملتی صلح طلب و خواستار همزیستی مسالمت آمیز هستند.

وی با بیان اینکه عراقی ها از صفات اصیل عرب مثل بخشش، غیرت و شجاعت برخوردار هستند، گفت: ملت عراق به امام حسین (ع) در دو بُعد دینی و اخلاقی احترام می گذارند و بُعد اخلاقی آن به خاطر جانفشانی و ایثار امام (ع) در راه یاری جامعه مظلوم است.

آیت الله نجفی اشاره کرد: از امور که باید عملی شود این است که ملت عراق را رها کنید تا خودشان تصمیم بگیرند و تهاجم فرهنگی را متوقف کنید؛ چراکه این مسئله عراق را به بازاری برای ترویج تولیدات و افکار آن ها تبدیل می کند.

این مرجع عراقی تاکید کرد: اسلام دین هدایت است و از دو طریق به ما رسیده است؛ راه اول از طریق مردمان یکه مسلمان شده و سردمدار دین شدند و راه دوم از طریق فرزندان رسول اکرم (ص) و اهل بیت (علیهم السلام) است و راه دوم دین حقیقی و صحیح است.

وی ادامه داد: گروه های تروریستی که در جهان به وجود آمده اند، چه داعش و چه القاعده خودشان را به راه اول منسوب می کنند، امّا راه دوم برنامه ای برای همزیستی مسالمت آمیز ارائه دادند که آن جمله حضرت امیر المؤمنین (ع) که می فرماید:( الناس صنفان أَما أخ لك في الدين أَو نظير لك في الخلق). و ما بر این اساس با همگی در جامعه خود و جوامع دیگر تعامل می کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha