جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
جشن بزرگ میلاد حضرت فاطمه زهرا (س)

حوزه/ مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بقیة الله(عج) گفت: زنان امروز جامعه باید الگوی حجاب، از خودگذشتگی، ایثار و شجاعت در مقابل دشمنان را از حضرت زهرا(س) فرا بگیرند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام علیزاده عصر روز گذشته در جمع پاسداران و روحانیون، طی سخنانی به مناسبت مبلاد حضرت فاطمه زهرا(س) که در سپاه بقیه الله(عج) برگزار شد، با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) نسبت به امت پیامبر(ص) جایگاه ویژه ای دارد، اظهار داشت: خداوند نیز این جایگاه را در سوره کوثر به نمایش گذاشته است.

وی، حضرت زهرا(س) را سرچشمه اصلی ائمه معصومین(ع) دانست و افزود: جبرئیل هنگامی که پیامبر گرامی اسلام(ص) نازل شد از طرف خداوند به حضرت فرمود ای پیامبر (ص) اگه به واسطه تو نبود زمین و کرات دیگر را نمی آفریدم و اگر به واسطه حضرت علی(ع) نبود تو پیامبر(ص) را نمی آفریدم و اگر به واسطه حضرت زهرا (س) نبود شما پیامبر(ص) و حضرت علی (ع) را نیز نمی آفریدم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بقیه الله(عج) به عظمت وجود اهل بیت (ع) اشاره و خاطرنشان کرد: عظمت اهل بیت(ع)عصمت و طهارت نقش کلیدی در جامعه اسلامی دارد، اگر مردم نسبت به پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) احساس وظیفه گنند و در مسیر آنان گام بردارند زندگی ارزشمندی را خواهند داشت و می توانند خود را با اهل بیت (ع) هماهنگ کنند و زندگی که با اهل بیت(ع) هماهنگ باشد همشه دارای موفقیت خواهد بود.

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) الگوی زنان عالم است، عنوان کرد: امام زمان (عج) پیرامون حضرت می فرمایند حضرت زهرا(س) الگوی من است، وظیفه امروز ما نیز این است که حضرت زهرا(س) را الگوی خود قرار دهیم.

وی ولایت پذیری را یکی از ویژگی های حضرت زهرا(س) دانست و ابراز کرد: حضرت زهرا(س) با عمر کوتاهی که داشتند در مسیر ولایت گام برداشتند، حضرت به جرم دفاع از حریم ولایت شهیده این راه شدند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بقیه الله(عج) تصریح کرد: زنان امروز جامعه باید الگوی حجاب، از خودگذشتگی، ایثار و شجاعت در مقابل دشمنان را از حضرت زهرا(س) فرا بگیرند.

وی تاکید کرد: حضرت زهرا(س) معنای منشا و اصل و مظهر نبوت در ولایت است و به راستی درخت سایه گستری بود که میوه های شیرین امامت و ولایت را به وجود آوردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha