جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
نخستین سال زیبایی بانوان مسلمان در ماساچوست افتتاح شد

حوزه/ یک بانوی مسلمان و محجبه سومالیایی به منظور ایجاد مکانی امن برای زنان مسلمان، اقدام به راه اندازی نخستین سالن زیبایی کرده است. در این مکان ورود آقایان ممنوع بوده و مسلمانان از ایالت های مختلف آمریکا برای افتتاحیه حضور یافتند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» نخستین سالن زیبایی برای بانوان مسلمان در ایالت ماساچوست آمریکا راه اندازی شد.

شمس الاحمد بانوی مسلمانی که این تجارت را راه اندازی کرده می گوید: من می خواستم مکانی را ایجاد کنم که در آن بانوان احساس امنیت داشته باشند.

شمس که 10 سال پیش و درپی جنگ داخلی سومالی همراه با خانواده اش به بوستون آمده و حجاب اسلامی به سر می کند، هدفش ایجاد مکانی مخصوص بانوان بوده، چیزی که در ایالات مختلف آمریکا کمتر پیدا می شود.

این خانم مسلمان در این باره می گوید: این فضا با دقت طراحی شده که تنها مخصوص زنان باشد. جلوی در یک دوربین مداربسته وجود دارد و برای ورود نیز کد ویژه ای نیاز است، پنجره ها نیز مات شده هستند تا رهگذران هنگام عبور، داخل سالن را نبینند.

وی با بیان اینکه استقبال زیادی از سوی جامعه اسلامی مشاهده کرده و حتی برخی از مردم از ایالات مجاور در افتتاحیه شرکت داشته اند، گفت: از شهرهای مین، رود آیلند، نیویورک و نیوهمشایر، برخی از آن ها از ایالت های اوهایو، ویرجینیا و مریلند و واشنگتن دی سی آمده بودند.

شمس افزود: حضرت خدیجه (س)، نخستین بانوی بزرگوار مسلمان و همسر حضرت محمد(ص)، پیامبر اسلام، یک تاجر قدرتمند بود و زنان را به قدم گذاشتن در این راه تشویق کرده است.

فریحا علی یکی از اعضای جامعه اسلامی سومالیایی درباره افتتاح این سالن آرایش می گوید: مکانی که در روز تعطیل به آن جا برویم و استراحت کنیم. پیدا کردن چنین جایی برای ما زنان مسلمان در بوستون بسیار سخت است.

گفتنی است نخستین سالن زیبایی زنان مسلمان در آمریکا در ژانویه 2017 در بروکلین افتتاح شد، و فضایی در اختیار زنان مسلمان قرار می داد تا بدون ترس از ورود مردان در آن جا احساس آرامش و امنیت کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha