جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مسابقه بزرگ کتابخوانی « منشور روحانیت » با حضور طلاب مدارس علمیه استان کرمانشاه

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه کرمانشاه از برگزاری مسابقه بزرگ کتابخوانی « منشور روحانیت » با شرکت طلاب مدارس علمیه استان خبر داد.

حجت الاسلام مهدی محمدی فر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، با اشاره به اینکه در ابتدای ورود به دهه پنج انقلاب اسلامی قرار داریم، اظهار داشت: مسابقه بزرگ کتابخوانی « منشور روحانیت » با حمایت اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک، جهت اساتید و طلاب متاهل و مجرد مدارس علمیه استان کرمانشاه در حال برگزاری‌ است.   

معاون تهذیب حوزه علمیه کرمانشاه با اشاره به استقبال طلاب از این برنامه، خاطرنشان کرد: مسابقات کتابخوانی به‌ صورت سالانه و هر از چندگاهی به صورت فصلی، برای طلاب مدرسه علمیه برگزار می‌شود .

وی افزود: کتابی که مورد مطالعه قرار می گیرد، « منشور روحانیت » عبرتنامه ای از گذشته، مرامنامه ای برای تبیین وظائف کنونی و چراغ راهی است برای آینده روحانیتِ انقلابی است.

حجت الاسلام محمدی فر گفت: جهت آشنایی هرچه بیشتر طلاب با دیدگاه و نظرات بنیانگذار جمهوری اسلامی و نقش اثر گذار در حوزه های علمیه، شاهد برگزاری چنین مسابقاتی هستیم.

وی با بیان اینکه تبلیغ و ترویج این بیانیه گران سنگ ضرورت انقلابی ماندن حوزه های علمیه است، افزود: منشور روحانیت بارها با عبارت های مختلف مورد مطالبه امامین انقلاب قرار گرفته است تا طلاب جوان در مسیر حوزه انقلابی حرکت نمایند.

معاون تهذیب حوزه علمیه کرمانشاه با اشاره به اینکه علی رغم گذشت سه دهه از صدور منشور روحانیت، کارهای ترویجی شایسته و متناسب با این پیام راهگشا برای طلاب عزیز صورت نپذیرفته است، اظهار کرد: مظلومیت منشور در میان بسیاری از مطالب مطرح شده در محافل گوناگون حوزوی محسوس است.

وی یادآور شد: هدف از این مسابقه، تقویت روحیه انقلابی در طلاب، بصیرت افزایی؛ معرّفی روش های واپسگرایی وآگاه سازی طلّاب جوان از رنج های روحانیت انقلابی قبل از پیروزی انقلاب و بعد از آن می باشد.

حجت الاسلام محمدی فر در پایان از حمایت اوقاف و امور خیریه ناحیه یک کرمانشاه در برگزاری مسابقه تشکرّ کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha