جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام مازنی

حوزه/ در طی ده دوره از برگزاری جشنواره علامه حلی، از بین ۴۲ هزار ۶۵۰ اثر ارزیابی تفصیلی،۷۴۱ اثر برتر شناخته شده است. در مجموع ۱۲ درصد آثار به مرحله دوم رسیده و مورد ارزیابی تفصیلی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام مازنی پیش ازظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه که در مرکز مدیریت حوزه های علمیه در قم برگزار شد، به موضوع« برگزاری دهمین جشنواره علامه حلی(ره) ویژه طلاب حوزه های علمیه»، اشاره کرد و گفت: اولین جشنواره سال 87 شروع شد و فردا از برگزیدگان دهمین جشنواره علامه حلی تجلیل می شوند.

دبیر جشنواره علامه حلی افزود: مهمترین اهداف برگزاری جشنواره، ایجاد شور و نشاط علمی بین طلاب، توسعه روحیه تحقیق، شناسایی نخبگان، افزایش رقابت و هدایت طلاب به سمت رشته های تخصصی و نیازهای واقعی و کاربردی است.

وی عنوان کرد: این جشنواره در 10 رشته تاریخ، تفسیر، منطق، تربیت، فقه و حقوق و علوم انسانی مرتبط با دین و... است.

حجت الاسلام  مازنی گفت: از مسائل مهم در برگزاری جشنواره فرایند ثبت و ارزیابی و داوری آثار است. تلاش شد داوریه ا با دقت زیاد و بدون کمترین و کوچ کترین اشتباه همراه باشد.

دبیر جشنواره افزود: از جمله اتفاقی که در جشنواره می افتد و مهم است، ثبت آثار در سایت جشنواره، بررسی آثار در دبیرخانه پژوهش ارزیابی آن است، نمرات 80 تا 85 برگزیده سوم، 85 تا 90 برگزیده دوم و 95 تا 100 برگزیده اول شناخته می شوند.

وی در ارزیابی و تحلیل ده دوره قبلی عنوان کرد: دراین 10 سال از 2 هزار و 246 اثر به 21 هزار 996 اثر رسیدم و این اتفاق بسیار مهمی است که به وقوع پیوسته و نشان دهنده استقبال بسیار خوب طلاب است.

حجت الاسلام  مازنی گفت:در این ده دوره، از هزار 105 اثر ارسال شده به دبیرخانه، 61 هزار517 سهم برادران و الباقی خواهران بوده است.

دبیر جشنواره افزود: ازبین 42 هزار 650 اثر ارزیابی تفصیلی،741 اثر برتر شناخته شده است. در مجموع 12 درصد آثار به مرحله تفصیلی رسیده و مورد ارزیابی تفصیلی قرار گرفت.

وی عنوان کرد:درگروه علمی اخلاق وتربیت، 18 درصد برادران  و 40درصد  خواهران بوده است. در اصول فقه روند خواهران ثابت بوده است.

حجت الاسلام مازنی گفت: در گروه فقه و حقوق و علوم انسانی مرتبط با حوزه دین، آثار برادران افزایش و خواهران کاهش داشته است.

دبیر جشنواره افزود: اگر چه بیشتر آثار در بخش مقاله بوده، ولی کمترین برگزیده دراین بخش بوده است. تلاش این است با کیفی کردن آثار جایگاه و ارزش جشنواره حفظ شود.

وی عنوان کرد: در طول این ده سال آثار، روند رو به رشد داشته  ولی در بحث کتاب شاهد نوعی افت درادبیات بودیم.

حجت الاسلام  مازنی گفت: کار مفید در این ده دوره این بوده جشنواره از نظر کمی وکیفی رشدکند و درهمین رابطه یکی از اتفاقات خوب و مفید راه اندازی دبیرخانه استانی بوده است.

دبیر جشنواره افزود: دو سیاست تقویت مدرسه علمیه و تقویت اساتید و طلاب باعث شده در حوزه برادران شاهد برگزاری جشنواره مدرسه ای باشیم.

وی عنوان کرد: از دیگر تحلیل ها از جشنواره دهم این است حدود 22 هزار اثر به دبیرخانه ارسال، 387 اثر در استانی برگزیده و در نهایت 34 اثر برگزیده کشوری شده است.

حجت الاسلام مازنی گفت:  در جشنواره گذشته بخش ویژه نقش شیعه در توسعه علوم انسانی و الگوی پیشرفت اسلامی بود؛ اما در جشنواره دهم بخش ویژه بیانیه رهبر انقلاب و منشور روحانیت آسیب های اجتماعی، 40سالگی انقلاب برای تمدن سازی نوین اسلامی وتعالی آن  است.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha