جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مسابقات دانش آموزی قرآن و عترت گیلان

حوزه/ مسابقات دانش آموزی قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان گیلان، با شرکت حدود ۲۰۰۰ نفر از علاقمندان به میزبانی مدرسه علمیه امیرالمومنین علیه السلام رشت برگزار گردید.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» در رشت، سی و هفتمین دوره مسابقات دانش آموزی قرآن، عترت و نماز استان گیلان با میزبانی حوزه علمیه رشت در حال برگزاری می باشد.

عباس صفایی رئیس اداره قرآن،عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان در این خصوص به خبرنگار حوزه گفت: بخش اول این مسابقات تا فردا ادامه خواهد داشت و بخش دوم آن در فروردین98 برگزار می شود و دانش آموزان در دو محور آوایی با شاخه های قرائت، حفظ، اذان و مداحی، و همچنین محوریت پژوهشی در موضوعات تفسیر، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام و انشاء نماز با یکدیگر به رقابت می پردازند.

وی با اشاره به روند برگزاری رقابت قرآنی دانش آموزان تصریح کرد: این مسابقات در مراحل 5 گانه برنامه ریزی شده که مرحله اول آن در تمامی مدارس استان انجام شده و نفرات هر مدرسه در مرحله بعدی که بصورت منطقه ای در مناطق 34 گانه استان انجام شد شرکت نمودند.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان ادامه داد: حدود 2000 دانش آموز در این دوره از مسابقات شرکت نموده اند که تمامی آنها نفرات اول رشته های مختلف در مسابقات مناطق بوده اند که بعد از اتمام مرحله استانی، 74 نفر از برگزیدگان به عنوان نماینده گیلان به مسابقات کشوری که فصل تابستان در دو استان خراسان رضوی و زنجان برگزار خواهد شد اعزام می شوند.

عباس صفایی در پایان با اشاره به سطح مطلوب برگزاری مسابقات اظهار کرد: این مسابقات تا پنجشنبه ۱۶ اسفند ادامه خواهد داشت، ضمن اینکه جا دارد از حجت الاسلام والمسلمین انصاری و همکاران ایشان جهت تلاش ها و مساعدت صمیمانه ای که در میزبانی این مسابقات توسط مدرسه علمیه امیرالمومنین علیه السلام داشتند تقدیر و تشکر ویژه ای داشته باشم.

لازم به ذکر است مسابقات دانش آموزان دختر استان نیز به میزبانی مدرسه علمیه خواهران معصومیه سلام الله علیها آستانه اشرفیه برگزار می گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha