جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مدرسه زهرا المرضیه - نشست سیاسی

حوزه/ نشست سیاسی با موضوع «تبین بیانیه گام دوم» در مدرسه علمیه خواهران الزهراء المرضیه اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، نشست سیاسی با موضوع «تبین بیانیه گام دوم» با سخنرانی سید روح الله رفعتی پور، کارشناسی سیاسی مجتمع آموزشی امیرالمؤمنین علیه السلام اصفهان با حضور کادر، اساتید و طلاب در مدرسه علمیه خواهران الزهراء المرضیه اصفهان برگزار شد.

وی در تبیین بیانیه گام دوم انقلاب گفت: وظیفه طلاب است که برای تبیین این بیانیه در جامعه کار کنند، لذا نباید خود را در خواندن و بیان کردنش برای دیگران محدود کنند، بلکه باید تمام سطرهای آن  برای مردم تبیین شود تا تبدیل به یک خواست همگانی گردد.

این کارشناس سیاسی ادامه داد: نیازی نیست کسی از این بیانیه حمایت کند، بلکه باید هر کس در جایگاه خود آن را بپذیرد، خداوند در قرآن می فرماید. مَا كَانَ لِأَهْلِ الْمَدِينَةِ وَمَنْ حَوْلَهُم مِّنَ الْأَعْرَابِ أَن يَتَخَلَّفُوا عَن رَّسُولِ اللَّهِ وَلَا يَرْغَبُوا بِأَنفُسِهِمْ عَن نَّفْسِهِ بنابراین نباید افراد نظرات خود را بر ولی مقدم کنند.

وی افزود: در این بیانیه یک سیر از گذشته حال و آینده انقلاب وجود دارد. حضرت آقا از مردم خواستند از گذشته عبرت بگیرند. عبرت در حقیقت یاد گرفتن از اتفاقات منفی است مثلا خداوند وقتی نعمتهای خود را برای بنی اسرائیل می شمارد وَإِذْ قَالَ مُوسَىٰ لِقَوْمِهِ اذْكُرُوا نِعْمَةَ اللَّهِ عَلَيْكُمْ إِذْ أَنْجَاكُمْ مِنْ آلِ فِرْعَوْنَ يَسُومُونَكُمْ سُوءَ الْعَذَابِ وَيُذَبِّحُونَ أَبْنَاءَكُمْ وَيَسْتَحْيُونَ نِسَاءَكُمْ ۚ وَفِي ذَٰلِكُمْ بَلَاءٌ مِنْ رَبِّكُمْ عَظِيمٌ» خداوند می فرماید: بعد از این سختیها أني فضلتکم على العالمين ولی بنی اسرائیل کفران نعمت کردند و فَقُلْنَا لَهُمْ كُونُوا قِرَدَةً خَاسِئِينَ باید مراقب بود تا انقلاب ما به عقب برگشت نکند باید آحاد جامعه را آگاه کرد اگر چه راه مشروعیت توجه به  اکثریت نیست ولی اکثریت یک راه حل است و عامل مقبولیت؛ و تا اکثریت نیایند کار پیش نمی رود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha