جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سومين جشنواره علامه حلي مازندران

حوزه/ سومین جشنواره علامه حلی مازندران، چهارشنبه ۲۲ اسفند ماه، در دانشکده علوم قرآنی آمل برگزار می شود.

حجت الاسلام محمدصادق فاضل، دبیر سومین جشنواره علامه حلی(ره) مازندران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاري «حوزه» در مازندران ضمن اعلام این خبر بیان کرد:  جشنواره علامه حلی(ره) در سال 1387 توسط معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه برادران و با همکاری معاونت پژوهش حوزه های علمیه خواهران به منظور تقویت انگیزۀ پژوهش، شناسایی استعدادهای پژوهشی و تلاش علمی طلاب جوان حوزه‌های علمیه و تشویق آنان، راه‌اندازی شد که با توجه به رشد 10 برابری آثار ارسالی به جشنواره علامه حلی در ده دوره برگزاری این جشنواره، به نظر می‌رسد که در رسیدن به اهداف خود موفق بوده است.

وی افزود: در مازندران نیز تا کنون سه دوره جشنواره علامه حلی(ره) استانی را برگزار کرده، که تحقیقات و نظرسنجی‌های میدانی، بیانگر موفقیت این جشنواره در استان است.
این استاد حوزه با اشاره به آثار سومین جشنواره علامه حلی مازندران گفت: تعداد 1160 اثر به دبیرخانه  این جشنواره ارسال شد؛ که با توجه به  827 اثر ارسالی(زیر 31 سال) در سال گذشته، ما شاهد رشد 28 درصدی آثار در این دوره بودیم.

وی اظهار کرد: از میان آثار ارسالی، 600 اثر از حوزه علمیه خواهران مازندران، 362 اثر حوزه علمیه شهرستان بابل و 198 اثر هم از حوزه علمیه برادران مازندران بوده است.

دبیر سومین جشنواره علامه حلی(ره) مازندران با اشاره به موضوعات سومین جشنواره علامه حلی تصریح کرد: گروه‌های علمی پژوهش این دوره شامل رشته های تفسیر و علوم قرآنی، علوم حدیث و درایه، کلام، اخلاق و تربیت، فقه و حقوق اسلامی، فلسفه و منطق، اصول فقه، تاریخ اسلام و تشیع، ادبیات، علوم انسانی (مرتبط با حوزه دین) بوده  است.

وی بیان داشت: دو پنجم آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره، به رشته اخلاق و تربیت و بقیه آن، بیشتر به رشته‌های کلام و عقائد، فقه و حقوق، تفسیر و علوم قرآنی و تاریخ اختصاص داشت.

حجت الاسلام فاضل  اعلام کرد: در این دوره از جشنواره علامه حلی(ره)، 63 اثر موفق به کسب رتبه شدند که از میان آنها، چهار اثر برگزیده رتبه 1، بیست و یک اثر برگزیده رتبه2، شانزده اثر برگزیده رتبه 3 و بیست و دو اثر حائز رتبه شایسته تقدیر شدند.

وی تاکید کرد: از میان آثار برگزیده، دو اثر متعلق به طلاب حوزه علمیه برادران مازندران، 19 اثر از حوزه علمیه شهرستان بابل و 42 اثر هم متعلق به حوزه علمیه خواهران استان بوده که با توجه به تعداد آثار برگزیده (زیر 31 سال) در سال گذشته، رشد دو برابری آثار منتخب را نشان می‌دهد که این نشان از موفقیت در رشد کیفی آثار را دارد.

دبیر سومین جشنواره علامه حلی (ره) مازندران در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به این که بزرگ‌ترین مشکل پژوهش در حوزه‌های علمیه، عدم تبیین ضرورت پژوهش در میان طلاب علوم دینی است؛ لذا با تلاش بیشتر معاونان پژوهش مدارس علمیه در تبیین ضرورت پژوهش به طلاب، قطعا شاهد حضور بیشتر طلاب در این جشنواره خواهیم بود؛ همچنین تأسیس شبکه برای منتخبین، با هدف پرورش استعدادهای پژوهشی استان مازندران، ضروری به نظر می‌رسد.

انتهاي پيام۳۱۳/۴۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha