جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سرپرست معاونت تبلیغ حوزه علمیه تهران

حوزه/ حجت الاسلام ارشاد با بیان این که حوزه علمیه تهران یکی از حوزه های موفق کشور است، گفت: حوزه علمیه تهران از حضور مبلغان و مبلغات که دانش آموختگانی موفق، بلیغ، فصیح و دارای مهارت های لازم در عرصه مقدس و مهم تبلیغ هستند، بهره مند است.

حجت الاسلام حمید ارشاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اشاره به اهداف و برنامه های معاونت تبلیغ حوزه علمیه تهران، گفت: یکی از مهمترین رسالت های حوزه در طول تاریخ تمدن اسلامی امر مهم تبلیغ است و حوزه علمیه استان تهران نیز از آن مستثنی نیست. تبلیغ در واقع خروجی و نشاندهنده ماهیت حوزه است.

وی افزود: در واقع محتوای غنی و متعالی معارف ناب الهی به واسطه امر تبلیغ به جان و روح مردم تزریق می شود. به نظر بنده مسئله تبلیغ از اولین اولویت های حوزه علمیه استان تهران است که باید مورد توجه بزرگان حوزه قرار بگیرد که البته همین گونه است.

سرپرست معاونت تبلیغ حوزه علمیه تهران اظهار داشت: به فضل خداوند متعال حوزه علمیه تهران با صدها مبلغ و مبلغه یکی از حوزه های موفق استانی در عرصه تبلیغ است.

حجت الاسلام والمسلمین ارشاد با بیان این که حوزه علمیه تهران یکی از حوزه های موفق کشور است، گفت: حوزه علمیه تهران از حضور مبلغان و مبلغات که دانش آموختگانی موفق، بلیغ، فصیح و دارای مهارت های لازم در عرصه مقدس و مهم تبلیغ هستند، بهره مند است.

وی افزود: ما در صدد هستیم حضور موثر مبلغین در عرصه تبلیغ را به شکلی دقیق سرعت بخشیده و در عرصه های مختلف از جمله گسترش کیفی و کمی مدارس امین اقدامات موثری داشته باشیم خب همانطور که می دانید هم اکنون بیش از 450 مدرسه امین در سطح استان تهران در حال فعالیت هستند، و بنا داریم این تعداد را افزایش بدهیم زیرا این موضوع خواسته بزرگان حوزه است.

سرپرست معاونت تبلیغ حوزه علمیه تهران با اشاره به ظرفیت های هنر و رسانه در عرصه تبلیغ، گفت: یکی از بسترهای مهم تبلیغی حضور موثر در فضای مجازی است و با توجه به گستردگی ارتباطات در این فضا، جا دارد معاونت تبلیغ حوزه علمیه تهران برنامه ویژه و دقیقی را برای بهرمندی از این فضا در راستای فعالیت های دینی و تبلیغی داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین ارشاد با اشاره به حضور مبلغان هجرت در روستاها، گفت: تقویت مبلغان هجرت نیز از جمله اولویت های معاونت تبلیغ در دوره جدید خواهد بود. همچنین بهرمندی از طلاب پایه 4 در طرح های تبلیغی بینات و حبل المتین نیز مورد توجه جدی قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به لزوم برگزاری دوره های مهارتی ویژه مبلغین، گفت: در راستای ارتقاء کیفی مبلغین مدارس امین دوره های دانش افزایی، کارگاه تبلیغ چهره به چهره، کارگاه تخصصی روانشناسی، دوره های تربیت کودک و نوجوان، روش بیان احکام شرعی، کارگاه نحوه پاسخگویی به شبهات روز و... در ایام تابستان و با هدف تربیت دانش آموز تراز انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد.

سرپرست معاونت تبلیغ حوزه علمیه تهران با اشاره به تقارن ایام البیض اعتکاف و ایام عید نوروز، گفت: تبلیغ چهره به چهره عالی ترین روش ارتباط با افراد است، به طوری که دانشمندان مطرح جهان نیز به این امر اذعان دارند. پرفسور حمید مولانا که از اساتید دانشگاه های آمریکا هستند در گفتگویی که با هم داشتیم تصریح داشتند که امروزه تبلیغ چهره به چهره بهترین ابزار ارتباط با نوجوانان و جوانان است.

وی افزود: نکته ای که در این نوع ارتباط است، بیان نرم و قول لیّن است به ویژه با گشاده رویی و لبخند که در ارتباط گیری بسیار موثر است.

حجت الاسلام والمسلمین ارشاد در پایان با اشاره به سوابق علمی و اجرائی خود، اظهار داشت: بنده اتمام کفایتین را به صورت کتبی و شفاهی در سال 89 در قم به اتمام رسانده و چند سال در دروس درس خارج  آیت الله مکارم شیرازی و آیت الله سبحانی و مرحوم حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی شرکت کردم و در حین تحصیل؛ مشغول تدریس کتب مختلف حوزوی در مدارس علمیه بودم.

وی افزود: از سال 90 تاکنون هم به عنوان معاون تهذیب و تبلیغ حوزه های علمیه آذربایجان غربی مشغول به خدمت بودم، در این مدت توفیق تاسیس و راه اندازی مدارس امین در آذربایجان غربی را داشته ام و از سال 92 که این طرح شروع شد، تعداد مدارس تحت پوشش امین به بیش از 329 مورد در سال 97 رسید و به فضل الهی رتبه اول کشوری را در این خصوص کسب کردیم.

سرپرست معاونت تبلیغ حوزه علمیه تهران خاطرنشان کرد: قبل از این هم در مدارس علمیه استان از جمله در شهرهای خوی، سلماس، بناب، ارومیه و دیگر مدارس مشغول خدمت در امر تدریس و امور تهذیبی و تبلیغی بودم و هم اکنون بیش از 20 سال است که در امر بسیار مقدس تبلیغ فعالیت داشتم و علاوه بر تبلیغ در شهرهای مختلف کشور در عرصه تبلیغ بین الملل نیز حضور دارم و آخرین حضور ما در این عرصه شهریور 97 بود که یک سفر تبلیغی به کشور ترکیه شهر ارزروم داشتم و این برنامه تبلیغی هم ویژه دانشجویان ایرانی مقیم آنجا بود. 313/42

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha