جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام شاهبیکی

حوزه/ حجت الاسلام شاهبیکی، چهارشنبه سوری را مراسمی دور از عقل و منطق دانست و گفت: عجیب است که غربی ها در بین تمام سنت های نیکویی که از قبل در تمدن ایران وجود داشته است روی همین مسئله ی چهارشنبه سوری دست گذاشته اند و مانور می دهند.

حجت الاسلام حامد شاهبیکی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، با اشاره به اینکه وقتی دین مبین اسلام وارد کشور ایران شد با یک سری سنت های ایرانی برخورد کرد، اظهار داشت: می بینیم که دین اسلام چقدر زیبا به این سنت ها احترام گذاشت و برخی از آنها را تقویت کرد.

وی با اشاره به سنت های نوروز باستانی ایرانیان خاطرنشان کرد: در نوروز سنت دید و بازید را داریم که اسلام با صله رحم به تقویت این سنت پرداخه است.

امام جمعه خوسف ادامه داد: خانه تکانی، نوشدن و تمیزشدن که یکی دیگر از سنت های نوروز است بسیار مورد تاکید اسلام نیز می باشد.

حجت الاسلام شاهبیکی با اشاره به سنت سیزده بدر، بیان کرد: ایرانیان باستان روز سیزده را روز نحس می نامیدند، ولی امروز مردم ما به عنوان روز طبیعت به دامن طبیعت رفته و تفریح می کنند.

وی چهارشنبه سوری را مراسمی دور از عقل و منطق دانست و اذعان داشت: عجیب است که غربی ها در بین تمام سنت های نیکویی که از قبل در تمدن ایران وجود داشته، روی همین مسئله چهارشنبه سوری دست گذاشته اند و مانور می دهند.

حجت الاسلام شاهبیکی با اشاره به اینکه چهارشنبه سوری به شکل غلطی از یک شب به چند شب تبدیل شده، اظهار داشت: هر سال تعدادی از جوانان و هم وطنان ما در این شادی چند ساعته بعضی افراد دچار قطع عضو و سوختگی و آسیب هایی حتی از دست دادن جان آنها می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حتما لازم داریم آگاه سازی هایی انجام شود که جوانان و نوجوانان کشور ما با یک فکر باز و فهمیدن اصلالت و فرهنگ ملی خود جان خود را با شرکت در چهارشنبه سوری به خطر نیاندازند.

انتهای پیام/ع ن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha