سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
مراسم جشن میلاد امیرمؤمنان و عمامه گذاری طلاب

حوزه/ همزمان با فرارسیدن ۱۳ رجب روز میلاد امیرالمومنین(ع)، مراسم جشن میلاد مولای متقیان و عمامه گذاری طلاب با حضور مراجع تقلید برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، در سالروز مولای متقیان، ایران اسلامی غرق در شادی و سرور بود و مراسم های  جشن از شب گذشته در حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع)، مسجد مقدس جمکران، بقاع متبرکه، مساجد و دیگر اماکن مذهبی با حضور گسترده اقشار مختلف مردم برگزار شد.

مراسم جشن میلاد پر خیر و برکت مولای متقیان امیرمؤمنان حضرت علی بن ابی طالب(ع) با حضورمراجع معظم تقلید،  و شخصیت های حوزوی، روحانیت و اقشار مردم در بیوت مراجع تقلید و علما برگزار شد.

بر اساس سنتی دیرینه جمعی از طلاب جوان در سالروز ولادت امیرمؤمنان به دست مراجع تقلید ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند.

مراسم جشن امام اول شیعیان و جشن عمامه گذاری در بیوت آیات عظام،  نوری همدانی، صافی گلپایگانی، وحید خراسانی، مکارم شیرازی، شبیری زنجانی، سبحانی، جوادی آملی،حضرت آیت الله  علوی گرگانی و دیگر شخصیت های حوزوی در قم برگزار شد.

سخنرانان در این مراسم ها با اشاره به فضائل و مناقب مولای متقیان به فیوضات ماه رجب پرداختند و بر تمسک به قرآن و عترت برای سعادتمندی و حل مشکلات اسلام تأکید کردند و مداحان اهل بیت(ع) نیز در این مراسم ها به مداحی و مولودی خوانی پرداختند.

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha