جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
اسلام هراسی در هالیوود

حوزه/ در اجلاسی که با حضور نویسندگان و فیلمسازان مسلمان در پایین شهر منهتن در شهر نیویورک آمریکا برگزار شد، نویسندگان، خواستار نشان دادن چهره حقیقی و مثبت از مسلمانان در فیلم ها و سریال ها شدند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از هالیوود ریپورتر، نویسندگان مسلمان در آمریکا خواستار ارائه تصویر مثبت تر و حقیقی از مسلمانان در سریال ها و فیلم ها شدند.

در نشستی که روز گذشته با حضور برخی نویسندگان و فیلم سازان مسلمان در شهر نیویورک برگزار شد، مدیریت جلسه را  مسلمانان آمریکایی در حوزه فیلم و سریال از جمله نگین فرشاد، فرهان ارشد، امبر فارس و میسون زیاد بر عهده داشتند.

در این گردهمایی 90 دقیقه ای به میزبانی انجمن صنفی نویسندگان آمریکا در شرق پایین شهر منهتن با همکاری دفتر هالیوود در شورای روابط عمومی مسلمانان، بر حضور مسلمانان در رسانه های آمریکایی اشاره شد و بر لزوم تقویت و بهترسازی تصویر نشان داده شده از مسلمانان تاکید شد.

 سو عبیدی مدیر دفتر هالیوود به خبرنگاران گفت: ما نماینده های خوبی در صنعت فیلم و سریال داریم، اما بسیار کم و محدود است و به هیچ عنوان کافی نیست.

در ادامه به حملات تروریستی در مساجد کرایست چرچ در نیوزیلند که دو هفته پیش به وقوع پیوست اشاره شده، فرهان ارشد فیلم ساز سریالی گفت: چهره کلیشه ای از مسلمانان به عنوان تروریست ها و افراط گرایان خشونت طلب سبب ایجاد چنین  حملاتی شده است.

وی گفت بر این باوراست که ایجاد یک چهره مثبت و ادامه دار از جامعه می تواند در دیدگاه مردم از مسلمانان تغییر ایجاد کند.

مدیران اجلاس شیوه های متعددی برای رسیدن به این هدف ارائه دادند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha