جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
 گام دوم انقلاب

حوزه/ استاد حوزه علمیه همدان گفت: مقام معظم رهبری برای ادامه پیشرفت و تحقق منویات امام راحل و اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی بیانیه مهم و راهگشایی را صادر فرمودند که در آن مسیر آینده به خوبی تبیین وتشریح شده است.

حجت الاسلام مهدی رستگاری مدیر مدرسه آیت الله بهاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، دهه پنجم انقلاب را دهه شکوفایی و رشد کشور عنوان کرد و گفت: همه ملت ایران چه مردم و چه مسئولان باید در مسیر تحقق این موضوع با تمام وجود تلاش کنند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری برای ادامه پیشرفت و تحقق منویات امام راحل و اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی، بیانیه مهم و راهگشایی را صادر فرمودند که در آن مسیر آینده به خوبی تبیین و تشریح شده است.

حجت الاسلام رستگاری ادامه داد: برنامه ریزی در جهت پیشرفت در عرصه های علم و فناوری و نوآوری، مدیریت جهادی واصل "ما می توانیم"، تقویت زیرساخت های حیاتی و تربیت نیروی های مستعد و فعال با ایمانی از مهم ترین اولویت های این بیانیه تاریخی است.

وی اظهار کرد: از آنجایی که مقام معظم رهبری همیشه به نیروی خلاّق و جوان کشور توجه ویژه ای داشته اند دراین بیانیه نیز با تاکید بر نقش آفرینی جوانان به وظایف اصلی آنها اشاره نموده اند.

این استاد حوزه خاطر نشان کرد:  تلاش و همت بی وقفه برای ورود به عرصه های مهم پژوهشی و توجه خاص به اخلاق و معنویت از وظایف اصلی نسل است.

وی داشتن نگاه انقلابی و روحیه انقلابی درتمام صحنه ها را یکی از عوامل موفقیت جوانان برشمرد و اظهار داشت: جوانان باید با حرکت جهادی و عمل انقلابی با اهمیت دادن به عدالت و مبارزه با فساد و توجه ویژه به سبک زندگی اسلامی امید به آینده را در جامعه گسترش دهند.

* حوزه علمیه خاستگاه انقلاب است

وی، حوزه های علمیه را خاستگاه انقلاب دانست و گفت: امام خمینی (ره) از متن حوزه، انقلاب جهانی را شروع کردند که در ادامه با جان فشانی مردم مومن ایران این انقلاب به ثمر نشست.

مدیر مدرسه علمیه آیت الله بهاری افزود: درطول چهل سال گذشته مردم با الهام گرفتن از مراجع و علما به ویژه امام راحل و مقام عظمای ولایت توانسته اند کشتی انقلاب را به این جایگاه برسانند.

وی به وظیفه حوزه های علمیه در آغاز دهه پنجم انقلاب اشاره کرد و بیان داشت: امروز حوزه های علمیه باید به رسالت عالی و بزرگ خود جامه عمل بپوشانند.

این استاد حوزه تصریح کرد: طلاب با تجهیز خود به علم روز و پیاده سازی آن و ایجاد ارتباط عمیق با جامعه خصوصا جوانان گام مهمی را در تحقق بانیه گام دوم انقلاب بردارند.

وی با تاکید بر لزوم تقویت روحیه انقلابی در حوزه ها و گسترش آن در بین مردم، خاطر نشان کرد: نباید بحث امید بخشی به جامعه را به عنوان یک اصل مهم فراموش کرد، لذا باید با روشنگری در سطح جامعه مردم را با نقشه های دشمنان این انقلاب آشنا کرد.

حجت الاسلام رستگاری استفاده از فضای مجازی برای ترویج دین و تقویت انقلاب را یکی از وظایف اصلی حوزویان عنوان کرد و یادآور شد: استفاده از ابزارهای ارتباط جمعی می تواند ما را در رسیدن به اهدافمان بسیار کمک کند.

وی افزود: ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی، دوری از تجمل گرایی، ترویج فریضه امربه معروف و نهی از منکر و تبیین و تشریح موفقیت ها و دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی برای آحاد مردم علی الخصوص نسل سوم و چهارم انقلاب، از عمده فعالیت هایی است که طلاب و روحانیان باید برای اجرای آن با همه وجود به میدان عمل بیایند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha