سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
مبعث رسول

حوزه/معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی گفت: جشن مبعث حضرت رسول اکرم در ۳۵ بقعه متبرکه و آستان مقدس امامزادگان استان در شامگاه روز سه‌شنبه ۱۳ فروردین‌ماه و روز چهارشنبه ۱۴ فروردین‌ماه برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت‌الاسلام اسماعیل مختاری در جمع خبرنگاران، در خصوص برگزاری جشن مبعث در امامزادگان خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: امامزادگان و اماکن متبرکه شاخص استان هر ساله میزبان عید مبعث است که دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت با حضور پرشور خود این عید بزرگ را جشن می گیرند.

وی از برگزاری مراسم جشن مبعث رسول(ص) همزمان با شب و روز چهارشنبه 14 فروردین‌ماه در 35 امامزاده شاخص استان خبر داد و بیان داشت: سازمان اوقاف با همکاری مردم و هیأت‌های مذهبی میزبانی این جشن‌ها را در اماکن مذهبی برعهده دارد.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه عید مبعث یکی از عیدهای مهم مسلمانان و شیعیان جهان اسلام به‌شمار می‌رود که برگزاری جشن‌های این روز مانند سالهای گذشته در بقاع متبرکه استان دنبال می‌شود، اضافه کرد: این جشن‌ها از شامگاه روز سه‌شنبه 13 فروردین‌ماه آغاز و تا روز چهارشنبه 14 فروردین‌ماه ادامه دارد.

حجت الاسلام مختاری با اشاره به سخنرانی مبلغان و ائمه جمعه در جشن مبعث حضرت رسول اکرم(ص)، تصریح کرد: در این جشن ها سخنرانان و مبلغان اهمیت بعثت پیامبر اسلام(ص) را برای مردم بیان کردند.

وی با بیان اینکه آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان جهت برای برپایی جشن‌های عید مبعث چراغانی شدند، تصریح کرد: خادمان ثابت، افتخاری و هیأت‌های امنا بقاع متبرکه شاخص استان در حال آماده‌سازی محوطه امامزادگان برای برگزاری جشن مبعث هستند.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در بعضی از مکان‌های برگزاری این جشن ها به نام های محمد، مصطفی و امین هدیه داده می شود، خاطرنشان کرد: برپایی ایستگاه های صلواتی، خیمه های معرفت و نمایشگاه های فرهنگی و قرآنی از دیگر برنامه های جشن عید مبعث در امامزادگان و بقاع متبرکه مازندران است.

حجت الاسلام مختاری با تأکید بر اینکه برگزاری اعیاد مذهبی یکی از مهمترین مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: برگزاری این جشن‌‌ها موجب، ترویج فرهنگ نبوی و آشنایی هر چه بیشتر نسل جوان با سیره پیامبر گرامی اسلام می‌شود.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha