جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مولوی فاروقی

حوزه/امام جمعه اهل سنت بیرجند با بیان اینکه یکی از بهترین کارهای خیر و نیک ساختن مراکز آموزشی است گفت: تعلیم و تربیت و ساخت مدارس نوعی عبادت محسوب می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، مولوی «غلام حیدر فاروقی» امرو در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: دستور قرآن در خصوص امور خیر این است که مسلمانان باید در کارهای خیر و شایسته یکدیگر را یاری کنند.

وی یکی از بهترین کارهای خیر و نیک را ساختن مراکز آموزشی دانست و گفت: تعلیم و تربیت و ساخت مدارس نیز نوعی عبادت محسوب می شود.

امام جمعه اهل سنت بیرجند با بیان اینکه کسانی که می خواهند کار خیری در راستای باقیات الصالحات انجام دهند، ساختن فضاهای آموزشی و مساجد را مدنظر قرار دهند عنوان کرد: تا زمانی که آثاری از آن ها در دنیا باقی است، اجر زیادی به صاحب خیر و سازنده این بناها می رسد.

مولوی فاروقی متذکر شد: در همه جای ایران نیاز به مدرسه سازی احساس می شود؛ اما در خراسان جنوبی با توجه به کمبود فضای آموزشی به صورت ویژه این نیاز احساس می شود که امیدواریم خیران همت کرده و این نیاز را مرتفع کنند.

وی با اشاره به اینکه با برگزاری جشنواره های خیرین مدرسه ساز، خیران نیک اندیش بیشتر برای انجام امور خیر ترغیب می‌شوند، خاطرنشان کرد: همچنین این جشنواره ها سبب می شود مردم و مسئولان برای انجام امر خیر مدرسه سازی بیشتر تشویق شوند.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha