جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
خبر گزاری حوزه

حوزه/ استاد مرکز تخصصی مهدویت گفت: امروز اگر بخواهیم جامعه منتظر خاتم الاوصیا به انحراف کشیده نشود، وظیفه حوزویان آسیب شناسی و روشنگری پیرامون معارف مهدویت در بین مردم است .

به  گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین محمود اباذری، استادمرکز تخصصی مهدویت، در دوره آموزش معارف مهدویت ویژه مبلغان دهه مهدویت مشهد، در مدرسه علمیه نواب، گفت: امروز بزرگترین و اصلی ترین وظیفه حوزویان در عصر غیبت، آسیب شناسی جامعه منتظر است .

وی ادامه داد: آیات متعدد قرآن کریم از جمله آیه 89سوره بقره، آیه 16سوره حدید و 77 سوره اعراف به موضوع آسیب شناسی جامعه منتظر اشاره دارد، قبل از تولد پیامبر(ص) و بعثت ایشان، مردم یهود و منتظری که بودند، به انحراف کشیده شدند، امروز اگربخواهیم جامعه منتظر خاتم الاوصیا به انحراف کشیده نشود، وظیفه حوزویان آسیب شناسی و روشنگری پیرامون معارف مهدویت در بین مردم است .

کارشناس مهدویت با اشاره به فرصت ها و تهدیدهای موجود در نظام اسلامی، گفت: برخی افراد و مسئولین در کشور قدرت، توان و تهدید دشمن را می بینند، اما این طرف در داخل در محاسبات خود قدرت شهدا، مردم را ملاحظه نمی کنند؛ درک و شناخت ارزش های این انقلاب امروز بسیار مهم است .

استاد مرکز تخصصی مهدویت قم با اشاره به اینکه مبلغان حوزوی در عرصه مهدویت به مفاهیم زیبا در این عرصه بیشتر توجه کنند، افزود: ارتباط بعثت و ظهور، نقش انقلاب اسلامی، نقش مردم و... از جمله موضوعات مهم و زیبایی است که به راحتی با بیان آیات وروایات به مسئله اهمیت مهدویت پرداخت .

حجت الاسلام و المسلمین اباذری در ادامه به آیات بسیاری از قرآن کریم در عرصه مهدویت اشاره کرد که هریک به وظایف منتظران در عصر غیبت اشاره می کنند، اظهار داشت: مبلغان در بیان معارف مهدویت باید دقت داشته باشند، که مخاطب سخنان آنها چه کسانی هستند، در چه شرایطی و زمانی قرار است به یکی از موضوعات مهدویت بپردازند.

وی با تاکید بر این که یکی از وظایف امروز حوزویان، تعلیم و تربیت صالحون، گفت: اگر حوزویان آیات و روایات مهدوی را برای مردم به درستی تبیین کنند، قطعا در سبک زندگی و هدف از زندگی  درجامعه اسلامی تغییر خواهد کرد، مفاهیم ولایت، امر به معروف و نهی از منکر ، اهمیت نماز، زکات و.. در جامعه برای مردم قابل درک خواهد بود، زیرا درک خواهند کرد در جامعه منتظر زندگی می کنندو امام مهدی(عج)چه دغدغه ای برای منتظران خود دارد.

در بخشی دیگری از این نشست، حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد از کارشناسان مذهبی  حرم رضوی ، استاد حوزه علمیه قم به اهمیت برگزاری جشن های شعبانیه اشاره کرد و افزود: برای شهادت امام حسین(ع) دو ماه عزاداری می کنیم ولی برای ولادت این امام معصوم (ع) تنها یک شب جشن برگزار می کنیم.

وی افزود: چه اشکالی دارد همان طور که برای وفات یک ماه یا چند دهه عزاداری می کنیم ، تمام ماه شعبان ، به تبیین معارف حسینی ، علوی و مهدوی باشد و ماه شادی مومنین برای بهترین خوبان این عالم باشد.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha