جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
احمدی

حوزه/ حجت الاسلام احمدی گفت: حضور روحانیون در میدان کمک رسانی به سیل زدگان از ساعت ها کار تبلیغی در عرصه دینی بالاتر است، چراکه مردم می بینند که طلاب در همه فراز و نشیب ها در کنار مردم و در صدد خدمت آنان هستند.

حجت الاسلام سید محمد احمدی در گفت و گو  با خبرنگار «حوزه» در شهرکرد پیرامون فعالیت طلاب چهارمحال و بختیاری در یاری رسانی به سیل زدگان اظهار کرد: حوزه استان با تشکیل جلسه فوری نهادهای حوزوی و با حضور حوزه علمیه برادران، خواهران، مرکزخدمات حوزه و سازمان تبلیغات یکسری مصوباتی را داشت که به دنبال آن اقداماتی انجام شد.

وی بیان کرد: اولین اقدام اختصاص یک یا چند روز حقوق برای کمک به سیل زدگان بود؛ مجموعه اساتید حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری که به 70 نفر می رسند حقوق حداقل یک روز خود را به سیل زدگان اختصاص دادند و این روند هنوز ادامه دارد که تاکنون مبلغ 5 میلیون تومان جمع آوری شده است.

مدیر حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری پیرامون کمک های غیرنقدی جمع آوری شده برای سیل زدگان اذعان کرد: در بخشی از مدارس علمیه با روشی که هیچ یک از مدارس تعطیل نشوند نوبتی طلاب داوطلب را به مناطق سیل زده اعزام می کنیم، البته عمده این افراد برای کارهای عمرانی می روند و در زمینه لایروبی و انجام کارهای خدماتی به سیل زدگان کمک می کنند

وی با اشاره به اعتمادی که مردم به حوزه علمیه و روحانیون دارند ابراز کرد: مدارس علمیه، محلی برای جمع آوری کمک های مردمی شده که تاکنون مبلغ 10 میلیون تومان جمع آوری شده، از طرفی ایستگاه های صلواتی که برای مراسم های جشن اعیاد شعبانیه برپا شده نیز به محلی برای جمع آوری کمک ها مبدل شده اند که این مبالغ از طریق مراکز قانونی و معتبر به حساب سیل زده ها واریز می شود.

حجت الاسلام احمدی عنوان کرد: اقدام دیگری که به طور گسترده در حال انجام شدن است 70 مبلغ حوزه علمیه و 70 مبلغ سازمان تبلیغات و روحانیون طرح هجرت مستقر در استان چهارمحال و بختیاری، مساجد را به محلی برای جمع آوری کمک های مردمی تبدیل کردند که تاکنون کمک های خوبی در این مکان ها جمع آوری شده که علاوه بر کمک های نقدی مواردی مانند پتو، خشکبار و ... جمع آوری شده که توسط روحانیون پیشگام خدمت بارگیری شده و در آن مناطق تحویل می گردد.

وی با اشاره به حادثه زلزله کرمانشاه گفت: آن زمان یکی از مبلغان این استان حجم انبوهی چوب در حدود 50 تن برای هیزم و آتش برای آوارگان بار زدند و به مناطق سردسیر فرستادند امروز نیز همان افراد در حال ارسال کمک های گسترده به مناطق سیل زده هستند.

مدیر حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه انگیزه و هدف طلاب خدمت به مردم است اظهار کرد: حضور روحانیون در این میدان ها از ساعتها کار تبلیغی بالاتر است چراکه مردم می بینند که طلاب در همه فراز و نشیب ها در کنار مردم و در صدد خدمت به مردم هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha