پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
یعقوبی

حوزه/ امام جمعه بجنورد گفت: اقدام آمریکا در قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست گروه‌های تروریستی نشانه استیصال آمریکا در تقابل با ایران و هراس استکبار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در نشست اعضای هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد، با اشاره به نقش دانشگاه در نظام اسلامی، افزود: اکنون ظرفیت خوبی در دانشگاه‌ها داریم که این ظرفیت می‌تواند ایران اسلامی را در سال‌های آینده در عرصه‌های مختلف جلوتر برده و بیش از پیش در دنیا مطرح کند.

وی با تأکید بر اینکه باید در همه عرصه‌های علم و دانش و اقتصاد فتح الفتوح داشته باشیم، اظهار کرد: لازم است اقتصاد خود را علمی و دانش‌بنیان کنیم؛ زیرا یکی از ضعف‌های ما این است که اقتصاد دانش‌بنیانی که همه دولت‌ها بتوانند بر روی آن حساب کنند نداریم؛ به همین دلیل هم در مسائل اقتصادی نقطه‌ضعف‌های متعددی داریم.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه باید دانشگاه موضوع اقتصاد را از نگاه دانش‌بنیانی بررسی کند، ادامه داد: به نظر می‌رسد در این زمینه کمتر شده و متأسفانه گاهی پیشنهادهای اقتصادی رهبری مغفول و مظلوم می‌ماند.

وی افزود: رهبری از 10 سال پیش به هر بهانه‌ای اقتصاد را مدنظر قرار داده‌اند؛ اما متأسفانه افرادی که باید این رهنمودها را به‌عنوان نقشه راه تلقی کنند کمتر به آنها توجه می‌کنند، بنابراین رهبری بر این موضوع اصرار دارند.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود در کشور، گفت: راه نجات این است که به توان و توانمندی خود اعتماد کنیم؛ زیرا اگر به بیگانگان اعتماد کنیم در جاهای حساس به ما ضربه زده و زهر خود را می‌ریزند.

وی با اشاره به اقدام اخیر آمریکا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: واقعیت این است که تحریم سپاه و قرار دادن این نیرو در لیست تروریستی نوعی استیصال است؛ زیرا وقتی زور آمریکا به کسی نمی‌رسد او را تحریم می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: این گونه اقدامات اگرچه مزاحمت‌هایی را برای ما ایجاد می‌کند اما در مسیر قطار انقلاب خللی ایجاد نکرده و به فضل الهی قطار انقلاب به سرعت به راه خود ادامه می‌دهد.

وی با بیان اینکه این‌ها از اقتدار و قدرت ایران وحشت و هراس دارند، ادامه داد: این وعده الهی است که همیشه جبهه حق در جبهه باطل تولید هراس می‌کند و امروز هم شاهد هراس و واهمه جبهه استکبار توان و توانمندی انقلاب و نیروهای انقلابی هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha