جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
میلاد امام زمان / نیمه شعبان

حوزه/ معاون فرهنگی آستان مقدس احمد بن موسی شاهچراغ(ع) برنامه های حرم مطهر احمد بن موسی الکاظم شاهچراغ(ع) را تشریح کرد.

حجت الاسلام سلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در شیراز، با اشاره به برگزاری ویژه برنامه های نیمه شعبان اظهار داشت: برپایی نمایشگاه با موضوع مهدویت که از ۲۸ فروردین در شبستان امام خمینی(ره) آغاز شده و تا ۲ اردیبهشت نیز ادامه خواهد داشت از جمله برنامه های حرم مطهر شاهچراغ به مناسبت نیمه شعبان است.

وی به برگزاری مسابقه اینترنتی و پیامکی "آیه های انتظار" با موضوع زندگینامه و فضایل و مناقب حضرت حجت بن الحسن(عج) نیز اشاره کرد و افزود: این مسابقه ویژه کاربران فضای مجازی برگزار می شود که علاقه مندان برای شرکت در این مسابقه می توانند به نشانی shahecheragh.ir/mosabeghat مراجعه کنند.

معاون فرهنگی آستان مقدس احمد بن موسی(ع) برگزاری برنامه های پنج شنبه 29 فروردین ماه را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: برگزاری محفل انس با قرآن کریم به همراه اهدای جوایز و قرائت دعای کمیل و همچنین مولودی خوانی حاج احمد نیکبختیان از جمله برنامه ها در این روز خواهد بود.

وی ادامه داد: برگزاری "حلقه های معرفت مهدوی" در دو نوبت در ساعت های ۱۱:۳۰ و ۱۸ روزهای ۳۰ فروردین و ۱ اردیبهشت، و اجرای ویژه برنامه "شب شعر انتظار" به همراه شعرخوانی علیرضا قزوه و شعرای برجسته استانی در روز جمعه بعد از نماز مغرب و عشا از دیگر برنامه های این آستان مقدس نیز است.

حجت الاسلام سلامی عنوان کرد: شنبه 31 فرودین نیز مراسم احیا نیمه شعبان از ساعت ۲۳:۳۰ تا ۲ بامداد در شبستان امام خمینی(ره) برگزار می شود، همچنین جشن بزرگ نیمه شعبان نیز در شب و شام ولادت باسعادت امام عصر (عج) بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در حرم مطهر برگزار خواهد شد.

وی به برگزاری تجمع هیئات مذهبی و منتظران ظهور اشاره کرد و بیان داشت: در روز ولادت باسعادت امام زمان(عج) از ساعت ۱۱:۳۰ صبح این تجمع با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حدائق در شبستان امام خمینی(ره) برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha