جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام محمدی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین محمدی گفت: بیش از ۱۱۰۰ طلبه در ۱۲ مدرسه علمیه آذربایجان‌غربی مشغول به تحصیل هستند که ۲ مدرسه ویژه سفیران هدایت و ۱۰ مدرسه بلند مدت می‌باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه حجت الاسلام والمسلمین صفدر محمدی، امروز در مراسم آیین عمامه‌گذاری طلاب مدرسه علمیه امام خمینی (ره) ارومیه که در مسجد اعظم این شهر برگزار شد، اظهار داشت: بیش از ۱۱۰۰ طلبه در ۱۲ مدرسه علمیه آذربایجان‌غربی مشغول به تحصیل هستند که ۲ مدرسه ویژه سفیران هدایت و ۱۰ مدرسه بلند مدت می‌باشند.

وی در ادامه با اشاره به فواید ارتباط داشتن با امام زمان (عج)، افزود: ارتباط داشتن با امام عصر (عج) باعث سعادت اخروی و امنیت در زندگی خواهد شد و عمل به دستورات الهی منجر به رسیدن انسان به زندگی الهی و انسانی خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه اذربایجان‌غربی ادامه داد: خدا متعال در قرآن کریم بیان می‌دارد که ای مردم اگر به ندای خدای متعال و رسول او لبیک بگویید خدای متعال زندگی شما را زندگی الهی کرده و شما را زنده خواهد کرد و اگر انسان زندگی خود را بر اساس خواست الهی و اطاعت از او تنظیم کند و بدان هم معتقد باشد خدای متعال زندگی چنین انسانی را مطهر کرده و انسان را سعادتمند می‌کند.

وی اضافه کرد: عمل به قرآن عامل زندگی عاقلانه انسان است؛ پیامبر اسلام(ص) موقع هجرت از بین مردم دو نشانه و یادگار از خود بجای گذاشت و آن قرآن و اهل بیت(ع) بود که برای رسیدن به سعادت اخروی، پیروی از این دو و عمل به دستورات آن‌ها ضروری است.

حجت الاسلام محمدی بیان داشت: اهل بیت(ع) به عنوان شریک قرآن معرفی شده‌اند و همان طور که بدون وضو نمی‌توان قرآن را مسّ کرد، بدون وضو هم نمی‌توان اسماء متبرک اهل بیت(ع) را لمس کرد؛ خدای متعال ارتباط با قرآن را حیات بخش عنوان کرده است و امام زمان (عج) هم حیات بخش است و ارتباط با امام زندگی انسان را متحول می‌کند.

وی تاکید کرد: پیامبر اسلام(ص) عدم شناخت امام و عدم اطاعت از او را جاهیلت عنوان می‌کنند و می‌فرمایند؛ هر کس از دنیا برود، اما در اطاعت امام نباشد با مرگ جاهلی از دنیا رفته است، بنابراین ما وظبفه داریم با امام زمان خود رابطه داشته باشیم، چرا که این امر به زندگی انسان برکت می‌دهد؛ اعمال‌ روزانه و مستحبی را به نیابت از امام زمان (عج) انجام دهیم و ثواب آن را به ائمه (ع) تقدیم کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha