جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 490517
۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۷
مراسم افتتاح مسجد امام زمان(عج الله) در مجتمع مسکونی ۱۵۰۰ واحدی ارتش در بیرجند

حوزه/ رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور گفت: در سراسر کشور بیش از ۷۰ هزار مسجد وجود دارد که سهم استان تهران از این تعداد به عنوان دارنده یک ششم جمعیت کشور سه هزار و ۵۰۰ مسجد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،  حجت الاسلام سید ناصرالدین نوری زاده ظهر امروز در دیدار حضرت آیت الله نوری همدانی عنوان کرد: در سراسر کشور بیش از 70 هزار مسجد وجود دارد که سهم استان تهران از این تعداد به عنوان دارنده یک ششم جمعیت کشور سه هزار و 500 مسجد است.

وی افزود: از همان ابتدای شکل گیری انقلاب، مساجد نقشی اساسی را ایفا کردند و سپس در ایام جنگ و اعزام مجاهدان به جبهه و تربیت بسیجی ها شاهد درخشش این مساجد بودیم.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور گفت: مساجد یکی از مهم ترین پایگاه های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی هستند و چنان که در حادثه سیل اخیر شاهد بودیم یکی از مراکزی که در زمینه کمک رسانی به افراد آسیب دیده فعالیت کردند مساجد کشور بودند که برخی از این مساجد احیای 110 منزل را تقبل کردند.

حجت الاسلام نوری زاده بیان کرد: امروز متاسفانه روحانیونی که در مساجد حضور پیدا می کنند، به دلیل مشاغلی که دارند نمی توانند به صورت تمام و کمال در مساجد حضور داشته باشند و امیدواریم با توصیه بزگان و مراجع عظام تقلید این خلا مرتفع شود.

وی عنوان کرد: یکی از مباحث مهم در زمینه فعالیت های مساجد کارکردهایی است که می تواند داشته باشد، به این معنی که اگر هر مسجد در کاهش آسیب های اجتماعی مانند اعتیاد، فساد، طلاق و غیره نقش موثری ایفا کند، می توانیم شاهد برکات فراوانی باشیم.
انتهایی پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha