جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
خبر گزاری حوزه

حوزه/حجت الاسلام متولی امامی، در جمع بانوان طلبه اصفهانی با اشاره به ضرورت رویکرد تمدنی، تصریح کرد: مبلّغ و طلبه ای که درک تمدنی نداشته باشد از نظر فرهنگی ضعیف است و درک درستی از وقایع ندارد و به درد جامعه نمی خورد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام سید محمد حسین متولی امامی، صبح امروز در نشست سیاسی با موضوع «تبیین گام دوم انقلاب»، در مدرسه علمیه فاطمه الزهراء(س) اصفهان گفت: مبلّغ و طلبه ای که درک تمدنی نداشته باشد از نظر فرهنگی ضعیف است و درک درستی از وقایع ندارد و به درد جامعه نمی خورد.

وی ادامه داد: امروزه کسانی دنیا را اداره می کنند که آینده پژوه هستند. حرف این است که مطالعات تمدنی مانند سایر دروس آموزشی مثل فقه و اصول و... نیست که شاخه خاصی باشد.  بلکه تمدن شناس باید در تمام این دروس، پژوهشی تمدن محور داشته باشد. نگاهش تمدنی باشد، اگر تمدنی نگاه کند، فقه و اصول و...را به گونه دیگری تحلیل و روش شناسی میکند.

مدیر مسئول مؤسسه آموزشی ـ پژوهشی مطالعات تمدن اسلامی اظهار کرد: هیچ جامعه ای بعد از 30 سال نتوانسته است مشکل خود را حل کند، در همه دنیا وقتی جامعه ای می خواهد از صفر شروع کند معضلات زیادی دارد.

 وی افزود: مسیر تمدن سازی مسیر کوتاهی نیست با انسان ها شکل نمی گیرد، شاید چند قرن بگذرد تا یک تمدن شکل بگیرد. 700سال تئوری ولایت فقیه مطرح شد تا به یک تئوری حکومتی تبدیل گردید. کار فرهنگی نیز چنین است، امکان دارد، بعد از  مدتها ثمره دهد. ما بعد از 40 سال تازه به یک نظام امنیتی رسیدیم. جمهوری اسلامی به دنبال تمدن سازی است.

حجت الاسلام متولی امامی خاطر نشان کرد: اگر ما نگاهمان به انقلاب اسلامی نگاهی تمدنی باشد، سعه صدر و آرامش و امید پیدا می کنیم.  جایی که امید مردم بمیرد قطعا همه چیز مرده است. ظرفیت ما آنقدر بالا رفته است که کل دنیا علیه ما می جنگد . تمام فضای مجازی علیه انقلاب اسلامی ما قیام کرده که کارمان تمام شود، ولی جمهوری اسلامی ایران مانند یک ابرقدرت، جلوی آنها ایستاده است.

مدیر مسئول مؤسسه آموزشی ـ پژوهشی مطالعات تمدن اسلامی اضافه کرد: بیانیه گام دوم انقلاب ما را به آینده امیدوار می کند. انقلاب اسلامی چنان استقلالی پیدا کرده است که معادلات دنیا را به هم ریخته است. در گام دوم ما باید عملیاتی وارد شویم و طرحی که قابلیت اجرا داشته باشد ارائه دهیم.

حجت الاسلام متولی امامی به تبیین علت تورم و راه برون رفت از این مشکل پرداخت و گفت: بیشترین مشکل مردم امروز ما، مربوط به اقتصاد است. علت این تورم، بانک ها هستند و هیچ اقتصاد دانی انکار نمی کند که عامل تورم، نقدینگی است، بنابراین باید نقدینگی را در اقتصاد حذف کرد تا تورم کم شود. بهترین معیار جایگزین نمودن طلا به جای ریال می باشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: رسالت ما طلاب این است خوب مطالعه کنیم و بدانیم چه ظرفیت هایی داریم و ایده های خوب بدهیم. طلبه ای که ایده نداشته باشد به درد جامعه نمی خورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha