جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام موسی خواجوی

حوزه/ مسئول غرفه بنیاد خمس گفت: این غرفه به پاسخگویی در زمینه مسائل و شبهات مربوط به خمس می پردازد، همچنین نسبت به عرضه جزوات و کتب مربوط به خمس نیز مبادرت می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین موسی خواجوی در گفت و گو با خبرنگاران عنوان کرد: بنیاد بین المللی احیاء فرهنگ خمس در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در مصلای تهران، با برگزاری دو غرفه در حضور دارد.

 

وی تصریح کرد: امام رضا(ع) پیرامون اهمیت خمس اینگونه فرموده اند که کلید رزق و روزی شما در دادن خمس است و اگر مردم خمس مال خود را پرداخت کنند مالشان پاک و حلال می شود.

 

مسئول غرفه بنیاد خمس گفت: آثار و برکات بسیاری برای این فریضه الهی در روایات آمده است اما به خاطر حساسیتی که روی این مسئله است همیشه در معرض شبهات قرار گرفته است.

 

حجت الاسلام  خواجوی مطرح کرد: غرفه ما در بخش عترت نمایشگاه با رویکرد تبلیغی ترویجی فعالیت می کند تا مردم به سمت پرداخت خمس گرایش پیدا کنند که در این غرفه از تابلوها، محتواها و سخنرانی های چند رسانه ای استفاده می شود تا مردم با آثار و برکات خمس آشنا شوند، محتواها نیز شامل خمس شناسی، فلسفه خمس و تاریخ خمس است.

 

وی افزود : هدف از شرکت کردن در این نمایشگاه، ترغیب کردن مردم به انجام این فریضه الهی بوده و در قرآن و روایات مسئله خمس به صراحت بیان شده است اما متاسفانه به امر تبلیغ آن به درستی پرداخته نمی شود.

 

مسئول غرفه بنیاد خمس خاطرنشان کرد: اگر مومنین خمس مال خود را پرداخت کنند بسیاری از مشکلات اقتصادی حل می شود مثلا در حادثه سیل اخیر اگر خمس توسط مردم پرداخت می شد دست مراجع عظام تقلید وعلما برای کمک به آنان باز می بود.

 

حجت الاسلام خواجوی با بیان اینکه موارد خمس باید به درستی تبیین شوند، تاکید کرد: مراجع عظام تقلید از خمس پرداختی مردم تاکنون توانسته اند مدرسه، بیمارستان، درمانگاه و خوابگاه دانشجویی بسازند حتی موسسه محک نیز با کمک مواردی چون خمس تاسیس شده است.

 

وی ادامه داد: به پاسخگویی در زمینه مسائل و شبهات مربوط به خمس می پردازد، همچنین نسبت به عرضه جزوات و کتب مربوط به خمس نیز مبادرت می کند.

 

حجت الاسلام خواجوی ادامه داد: متاسفانه مبلغین ما نیز کمتر به این مسئله می پردازند اما بنیاد بین المللی احیاء فرهنگ خمس با رویکرد تبلیغ و ترویج این واجب الهی تاسیس شده است.

 

گفتنی است، بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم از 21 اردیبهشت تا 4 خرداد در مصلای قدس تهران در حال برگزاری است.

 

کد خبر:

۳۱۳/۵۶

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha