جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
 آیت الله مهدوی

حوزه/ امام جمعه موقت اصفهان گفت: غیرت در وجود هرکسی فقط منحصر به مسائل ناموسی و جنسی نیست، بلکه در زمینه امور الهی و حدود دینی هم باید غیرت داشت.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در سلسله مباحث اخلاقی خود پیرامون موضوع غیرت، در ماه مبارک رمضان با بیان اینکه هرکس به اندازه ای که در امر احکام دین می فهمد مسولیتش بالاتر است، گفت: هیچ کس حق ندارد در هیچ لباسی در احکام خدا دخالت کند، به سخره گرفتن حکم خدا عذاب الهی را در پی دارد.

وی با بیان اینکه مثلا در روایت تاکید شده است حداقل ۴۰ منزل اطراف هر مسجد برای اقامه نماز به مسجد بروند و اگر در این امر کوتاهی شود عواقب سختی درپی دارد، عنوان کرد: این امر نباید به سخره گرفته شود و یا با شرایط زمانه در اجرای آن کوتاهی کرد

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: اصل اقامه نماز جماعت امری مهم است، لذا ائمه جماعات ملاحظه نمازگزاران را در هر حالتی بکنند؛ مصلحت نیست در کشور ما برای بستن مغازه ها در زمان نماز، همچون وهابیت جریمه کنند؛ همسایگان خود را با برخورد خوب به نماز دعوت کنید

وی به بحث غیرت دینی اشاره کرد و ابراز داشت: غیرت در وجود هرکسی فقط منحصر به مسائل ناموسی و جنسی نیست، بلکه در زمینه امور الهی و حدود دینی هم باید غیرت داشت.

آیت الله مهدوی عنوان کرد: باید بدانیم حکم خدا تغییر ناپذیر است. این حرف اشتباه هست که چون جامعه رو به جلو حرکت کرده  و تغییر یافته باید احکام خدا هم  تغییر کند، این احساس تغییر برای دین خدا به این دلیل بوده  که ما از دین خدا فاصله گرفته ایم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha