سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
شب قدر

حوزه/امام جمعه اسفدن با بیان این‌که شب‌های قدر گل سرسبد ماه مبارک رمضان هستند، گفت: هدف از بیداری در شب‌های قدر، بیدار شدن از خواب غفلت است.

حجت الاسلام محمدعلی عبداللهی امام جمعه اسفدن در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند با بیان این‌که بندگی و معنویت در ماه مبارک رمضان به اوج خود می‌رسد، اظهار کرد: رمضان، ماه مهمانی خداست و به دلیل این‌که روح عبودیت و معنویت در این ماه جاری است از بندگان با مغفرت الهی پذیرایی می‌شود.

وی، رسیدن به تقوای الهی را از مهمترین اهداف ماه مبارک رمضان برشمرد و گفت: روزه گرفتن صرفا به معنی نخوردن و نیاشامیدن نیست، بلکه رسیدن به تقوای الهی، درک محرومان واقعی جامعه و دور ماندن از انواع آسیب‌ها مدنظر است.

امام جمعه اسفدن در ادامه صحبت‌هایش به شب‌های قدر اشاره‌ای داشت و ابراز کرد: هدف از بیداری در شب‌های قدر، بیدار شدن از خواب غفلت است، چراکه دل مرده، با توجه به خداوند زنده می‌شود.

حجت الاسلام عبداللهی با تأکید بر این‌که بایستی لیالی قدر را در بیداری باشیم تا بتوانیم فیوضات را درک کنیم، اذعان داشت: شب‌های قدر گل سرسبد ماه مبارک رمضان است و تقدیر ما در این ماه بزرگ رقم می‌خورد.

امام جمعه اسفدن با بیان این‌که باید تلاش کنیم در زمره افرادی باشیم که در این ماه مورد آمرزش قرار می‌گیرند، بیان کرد: بایستی راز و نیاز با پروردگار، انس با قرآن و معرفت به ائمه اطهار(ع) در راس امورات ما قرار گیرد و همه هم و غم ما این باشد که بهترین بهره‌ را از لحظه لحظه این ماه مبارک ببریم.

انتهای پیام/ا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha