یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
فرج الله شوشتری

حوزه/ سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان، گفت: نظام اسلامی ایران مسیری را در پیش گرفته است که هیچ چاره ای برای ما نگذاشته است، بجز اینکه ما به یک ابر قدرت تاریخی بدل شویم؛ ابر قدرت شدن در عالم ملزوماتی دارد یکی از بزرگترین ملزومات در حوزه های علمیه رقم می‌خورد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، فرج الله شوشتری، سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان، امروز در سومین گردهمایی اساتید حوزه علمیه خواهران استان سمنان که در مجتمع الزهرا (س) برگزار شد، ضمن عرض تبریک هفته معلم اظهار داشت: نظام اسلامی ایران مسیری را در پیش گرفته است که هیچ چاره ای برای ما نگذاشته است، بجز اینکه ما به یک ابر قدرت تاریخی بدل شویم؛ قدرت شدن در عالم ملزوماتی دارد یکی از بزرگترین ملزومات در حوزه های علمیه رقم می‌خورد.

وی افزود: حوزه آموزش و علم اتفاقی است که در تمام تمدن های بزرگ تاریخ و حتی در نظام های ابر قدرت دنیا به آن توجه شده است هیچ تمدنی به قدرت نرسیده است مگر اینکه توان تبلیغ و تبیین ایدئولوژی خودش را داشته باشد.

شوشتری تصریح کرد: از رسالت های حوزه و اساتید حوزه این است مبلغ دین باشید، روش و شیوه تبلیغ را بلد باشیم؛ صرف فقاهت و انباشتن اطلاعات ما را به آن کمال مطلوب نمی‌رساند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان گفت: در مسیر تبلیغ و فقاهت باید شخص مقابل خود را بشناسیم، ما در حوزه باید مخاطب شناس باشیم که مخاطب ما چه کسی است و در چه وضعیتی قرار دارد.

وی تصریح کرد: در فتنه سال گذشته جوانهایی حاضر بودند که در تشییع سردار سلیمانی نیز حضور داشتند باید ببینیم چه اتفاقی رخ داد که جوان ما به اینجا رسید.

شوشتری افزود: ذهن جوان ما دارای خلع‌هایی است که ما باید این خلع‌ها را با ارزش‌ها و باورها پر کنیم.

وی گفت: زبان رایج در جامعه بسیار متفاوت است، ما متوجه زبان گفتار جوان‌ها نمی‌شویم، باید به صورت جدی زبان را بروز رسانی کنیم؛ ما در دنیایی هستیم که جوان و زبان و علم آن در حال بروز رسانی است و ما باید در مقابل آنها داده جدید ایجاد کنیم این داده‌ها باید فعال و بروز باشد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان تصریح کرد: ما در بحث عقاید و باورها باید از حالت دفاعی به حالت تهاجمی برسیم و این مقدمه ای برای رسیدن به ایران قوی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha