جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
پلیس کبک انگیزه حمله در خارج مسجد را نفرت ضداسلامی اعلام کرد

حوزه/ درحالی که آخر هفته یک مرد ۴۷ ساله به مسلمانان در پارکینگ مرکز فرهنگی اسلامی کبک حمله کرده و یک راننده تاکسی را مورد ضرب و شتم قرار داده بود، پلیس به انگیزه نفرت ضداسلامی در این حمله اذعان کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از ctvnews، اعضای مرکز فرهنگی اسلامی کبک در کانادا می گویند که درباره خشونت ها در مسجد که در آخر هفته به وقوع پیوسته اند، اعلام کرد از زمان حمله تروریستی مرگبار در سال 2017 که منجر به کشته شدن 6 نمازگزار و مجروح شدن ده ها تن دیگر شد، ناامنی ها افزایش یافته است .

گفته می شود روز شنبه یک مرد 47 ساله، راننده تاکسی را در خارج از مسجد مورد ضرب و شتم قرار داد. مسجدی که در ژانویه 2017 مورد حمله مسلحانه یک نژادپرست قرار گرفت.

محمد لبیدی یکی از بنیانگذاران مرکز می گوید: این فرد به مردم در پارکینگ مسجد نزدیک شده و شروع به اهانت به آن ها کرده و با فریادهای اسلام هراسانه حقوق شهروندی آنان را زیر سئوال برده است.

لبیدی گفت: به آن ها گفته چرا اینجایید؟ گذرنامه دارید؟ و حرف هایی این چنینی!

به گفته شاهدان یک راننده تاکسی مسلمان از محل عبور کرده و سعی کرده میانجگری کند و مرد او را کتک زده است. پلیس کبک اذعان کرده که این حادثه ممکن است با انگیزه نفرت محور انجام شده باشد .

پلیس ابتدا گفته که جرم نفرت محورانه به وقوع نپیوسته اما در ادامه اذعان کرده که آنچه به وقوع پیوسته خشونت کافی برای جرم نفرت محورانه را نداشته، اما انگیزه آن نفرت و اسلام هراسی بوده است.

پلیس هنگام رسیدن به محل نتوانسته راننده تاکسی را پیدا کند اما اعلام کرد شهادت شاهدان عینی برای دستگیری مجرم کفایت می کند. مظنون موقتا آزاد شد.

لبیدی بنیان گذار مسجد می گوید: این حادثه حس ناامنی را بار دیگر در مسجد زنده کرد و از رهبران سیاسی خواست آن را به عنوان یک هشدار در نظر بگیرد.

وی افزود: مراقب آینده باشید زیرا ممکن است شاهد بالا رفتن جرایم نفرت انگیز باشیم. اکنون بسیاری ما را شهروندان درجه دو در نظر می گیرند! گویی ما شهروند واقعی کبک نیستیم!

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha