جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه زکات فطره باید قبل از نماز عید فطر پرداخت شود، بر ساماندهی صندوق‌های جمع‌آوری زکات فطره در استان تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در نشست ستاد گرامیداشت عید فطر استان، با اشاره به جایگاه و اهمیت عید فطر و زکات فطره در اسلام، اظهار کرد: شرط پذیرش و ثبت روزه‌های ما در درگاه باری تعالی پرداخت زکات فطره است.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: بر اساس احادیث و روایات وقتی ماه رمضان تمام می‌شود ملائکه روزه‌های ما را به عرش الهی می‌برند و روزه‌های ما به عرش خدا آویزان می‌شوند، سؤال می‌شود چرا این اعمال به جایگاه اصلی خود منتقل نمی‌شود؟ ندا می‌رسد این‌ها هنوز فطره خود را نداده‌اند و تا زکات فطره خود پرداخت نکنند این اعمال آن‌ها همچنان معلق می‌ماند.

وی با اشاره به آیات چهاردهم و پانزدهم سوره اعلی، اظهار کرد: خداوند در این آیات می‌فرماید: «قَدْ أَفْلَحَ مَن تَزَکی * وَ ذَکرَ اسمَ رَبِّهِ فَصلی» و تأکید می‌کند به‌راستی رستگار شد آن کس که خود را از پلیدی‌ها پاک گردانید و نام پروردگارش را یاد کرد و نماز گزارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: مفسران در مورد این آیات گفته‌اند که زکات فطره باید قبل از نماز عید فطر پرداخت شده و سپس نماز اقامه شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی همچنین بر ساماندهی صندوق‌های جمع‌آوری زکات فطره در استان تأکید کرد.

امام جمعه بجنورد در ادامه با تأکید بر اهتمام بیشتر به رعایت مسائل امنیتی، اظهار کرد: امسال مسائل امنیتی امسال حساس‌تر بوده و مسئولان امنیتی باید در این زمینه دقت بیشتری داشته باشند.

وی همچنین با اشاره به انحراف قبله از مسیر مستقیم خیابان محل برگزاری نماز عید فطر در بجنورد، گفت: قبله در بلوار دولت که محل برگزاری نماز عید فطر است، حدود 30 درجه انحراف دارد که این موضوع باید در صفوف نخست دقت شود تا سایر صف‌ها هم به تبعیت از این صفوف درجه انحراف قبله را رعایت کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: برای رفع این نقیصه دست‌اندرکاران نماز عید فطر می‌توانند چند صف نخست را برای رعایت انحراف قبله خط‌کشی کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha