جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رجبی

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: امروز یکی از مهم ترین الزامات حفظ و تقویت روحیه انقلابی ملت، تاکید بر شاخصه های کلیدی خط امام(ره) است.

حجت الاسلام و المسلمین محمود رجبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: از جمله مهم ترین شاخصه های خط نورانی امام(ره) می توان به اخلاص و اسلام خواهی، مبارزه با ظلم و مظاهر بی عدالتی، خدمت رسانی صادقانه به مردم به ویژه محرومان، عقلانیت توأم با معنویت، پرهیز از تجملات و مظاهر دنیاگرایی و به خصوص حمایت همه جانبه از ولایت فقیه و حفظ نظام اسلامی اشاره کرد.

وی افزود: بدون تردید یکی از شاخصه های مهم خط امام (ره)، تاکید همیشگی ایشان بر حفظ نظام به عنوان اوجب واجبات است تا آن جا که امام خمینی(ره) معتقد بودند حفظ نظام از اعظم فرایض و از مهم ترین واجبات شرعیه و عقلیه می باشد.

قائم مقام موسسه امام خمینی (ره) همچنین گفت: به هر شکل باید توجه داشت که نظام مقدس جمهوری اسلامی رهآورد خون صدها هزار شهید و زحمات طاقت فرسای مجاهدین راستین اسلام و البته نقطه کانونی آرزوها و آمال شیعیان از صدر اسلام تاکنون بوده است و از این رو حفاظت و پاسداری از آن بر همگان به ویژه در گام دوم انقلاب واجب است.

وی بیان داشت: آن چه در این باره از مسئولان و نخبگان انتظار می رود این است که ضمن تبیین و ترویج شاخصه های مهم خط و مکتب نورانی امام(ره) به خصوص با محوریت بیانات و رهنمودهای مقام معظم رهبری، بایسته های انقلابی گری در زمان حاضر را بار دیگر به زبان روز جامعه تشریح کنند چرا که استمرار انقلاب منوط به همین روشنگری ها و بصیرت افزایی هاست.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha