جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سروری

حوزه/ استاد حوزه بیان کرد: مدل مدیریتی امام راحل از ویژگی بنیادین آن حضرت ناشی می شد که موجبات خلق بزرگترین معجزه قرن شد که آن دو ویژگی شامل خداباوری محض و تکیه و اعتماد بر قدرت اجتماعی و مردمی بود.

حجت الاسلام والمسلمین حجت الله سروری نویسنده کتاب زندگی به سبک آفتاب در گفت وگو با خبرگزاری «حوزه»، گفت: امام خمینی (ره) اسلام حقیقی را از گوشه مساجد  به بطن زندگی مردم کشانده و تمام آزادی خواهان و‌ فرهیختگان  و دانشمندان وصاحب نظران بزرگ اسلامی را عملا بیدار نموده وجهت دادند که اسلام ناب محمدی را دوباره به جامعه بشریت عرضه نمایند.

وی افزود: امام راحل در واقع کاری کردند که کشورهای مسلمان به واسطه اسلام احساس قدرت کنند واکنون با شناخت وملاکی که امام در اختیار مردم قرار داده، توانستند بین اسلام واقعی و اسلام آمریکایی تمیز بدهند.

نویسنده کتاب زندگی به سبک آفتاب یادآورشد: امام خمینی (ره) برای مسلمانان تبیین کردند که شما قوی هستید و توانائیهای زیادی در اختیار دارید و باید این توانائی ها را بشناسند ودر راه دین اسلام  به خدمت بگیرید.

این خطیب و نویسنده حوزوی بیان کرد: امام راحل، سعادت و کمال انسان و جوامع تنها در گرو اطاعت از قوانین الهی می دانند که توسط انبیا به بشر ابلاغ شده است و انحطاط و سقوط  جامعه بشریت به علت سلب آزادی و تسلیم در برابر طواغیت زمان می دانند.

حجت الاسلام والمسلمین سروری تصریح کرد: یکی از اصول مهمی که امام راحل بر آن تاکید وافر داشتند آن بود که همه باید علیه این بندها و زنجیرهای اسارت و طواغیت  قیام کنند و همچنین باید دربست، بنده و تسلیم اراده و خواست و احکام الهی باشند.

استاد حوزه بیان کرد: امام خمینی(ره)، راه آزادی بشر را مبارزه و سر تعظیم پایین نیاوردن، در برابر همه قدرت های استبدادی و استعماری دیکتاتورهای وبت های زمان می دانستند.

وی گفت: حضرت امام  به عنوان معجزه بزرگ قرن معاصر باردیگر چهره حضرت رسول (ص)  واهداف تمام انبیاء عظام واهل بیت علیهم السلام را به یاد مسلمانان آوردند.

نویسنده کتاب زندگی به سبک آفتاب یادآورشد: نکته ای که گفتنش لازمه این است که امام راحل  در اوج ساده زیستی و زهد وبی تکلفی به نسبت به دنیا در خانه ای کوچک ،  مقتدای مسلمانان جهان بود، و بر دلها حکومت می کرد. وقتی همه مسلمانان از امام به عنوان یک الگو صحبت می کنند،  این به آن معنی است که امام در خانه و قلب همه مسلمین حق جو حاضر است.

وی  اظهارکرد: امام خمینی به همه انسان های معاصر جنبه دیگر حیات، یعنی حیات معنوی را نشان داد.

حجت الاسلام والمسلمین سروری یادآورشد: اولین و آخرین چشم انداز امام خمینی ره  در طول حیات انقلابی و مبارزاتی اش، می توان خدامحوری دانست.

وی تصریح کرد: از نکات بارز دیگری که می توان در خصوص شخصیت و بن مایه درونی امام خمینی راحل به آن اشاره کرد آن است که راه را به همه ما نشان و حجت را بر همه تمام کرد و حالا وظیفه ما است که این راه را ادامه دهیم.

استاد حوزه بیان کرد: امام خمینی(ره) یک انقلابی به تمام معنا و نماد مبارزه با استکبار جهانی بود و ایشان با بصیرت و روشنگری تمامی کشورهای مسلمان را بیداری و آگاهی بخشید.

وی گفت: ملت ایران اسلامی با تمام وجود از امام خمینی(ره) درس عبودیت ، ایمان اخلاص، شجاعت و آزادی  وآزادگی، استقلال ، ظلم ستیزی ،استکبار ستیزی،استقامت و پایداری ،  واز خودگذشتگی برای دین  را حس کرده و لمس کردند.

حجت الاسلام والمسلمین سروری با اشاره به ویژگی های درونی و ناب بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی یادآورشد: البته دو ویژگی بارز حضرت امام خمینی(ره) که باعث پیروزی انقلاب اسلامی شد تکیه به خداوند و اعتماد به مردم بود که این خود نماد مردم سالاری دینی است که باعث اعتماد امام به مردم و اعتماد مردم به ایشان شد.

وی گفت: مدل مدیریتی امام راحل از ویژگی بنیادین آن حضرت ناشی می شد که موجبات خلق بزرگترین معجزه قرن شد که آن دو ویژگی شامل خداباوری محض و تکیه بر قدرت اجتماعی و مردمی بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • م IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
    2 0
    عالی بود