جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران؛ نشست با مدیر کل صدا و سیمای مازندران

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران گفت: حوزه علميه خواهران آماده همكاري با تمام نهادهاي انقلابي و فرهنگی به خصوص صدا و سيما جهت هم افزائي ظرفيت ها و توانمندي ها است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین علی غفاری، در نشست مدیران مدارس علمیه خواهران مازندران، با مدیران صدا و سیمای استان مازندران بیان کرد: در عصر و زمانی قرار گرفته ایم که پس از امامت و خلافت اهل بیت (علیهم السلام)، تنها رژیمی که زیر بیرق معارف دینی و ائمه اطهار(علیهم السلام)، حکومت اسلامی را با این وسعت و گستردگی تشکیل داده، جمهوری اسلامی ایران است.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران افزود: انقلاب اسلامی ایران، رهبری قدرتمند و نقشه هدفمند دارد که  نیروهای انقلاب به خصوص عناصر اصلی که در شکل گیری نظام اسلامی ایران نقش داشتند؛ باید بر روی این نقشه حر کت کنند.

وی تصریح کرد: رهبری نظام، استراتژیک 5 مرحله ای را برای جریان انقلاب تعریف نمودند که شامل انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن بین الملل اسلامی است؛ لذا جریان انقلاب و افرادی که در  این نظام  نقش داشته و در مسیر اداره کشور قرار دارند، باید خود را مکلف به پیمودن این مراحل دانسته و در این مسیر حرکت کنند.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب در دهه 70، تعبیر «مادر نظام» را برای حوزه های علمیه به کار بردند که دارای معنای عمیقی است؛ چرا که بالاترین عشقی که بین دو موجود می توان تعریف کرد، علاقه مادر و فرزندی است؛ به همین خاطر حوزه های علمیه نمی توانند نسبت به جریان انقلاب و عناصر نظام بی تفاوت باشند.

حجت الاسلام و المسلمین غفاری تاکید کرد: در حال حاضر یکی از وظایف مهم حوزه های علمیه، تحکیم پایه های نظام اسلامی است و هر آن چیزی که این پایه ها را سست و یا تقویت کند، قطعا نسبت به آن بی تفاوت نبوده و نقش خود را آنجا به درستی ایفاء خواهد کرد.

وی اظهار کرد: حوزه علمیه در راستای وظیفه انقلابی خود به دنبال یک دولت مقتدر به معنای عام آن اعم از قوه مجریه، مقننه و قضائیه است و  و نسبت به لغزش این نیروها و همچنین درستی عمل آنها بی تفاوت نبوده و رسالت خود را انجام می دهد.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران اعلام کرد: صدا و سیما یک رسانه ملی و دانشگاه گسترده و اثر بخش در فرهنگ و رفتار جامعه داخلی و بین الملل و یکی از کانون های قدرت نظام اسلامی است که حوزه علمیه به عنوان مادر نظام و یکی از متولیان اصلی فرهنگ دینی در کنار این رسانه و دیگر نهادهابی فرهنگی و انقلابی کشور  فعالیت می کند.

وی اضافه کرد:  متاسفانه در بین متولیان فرهنگ در جامعه دینی، انسجام و هم افزائی لازم و مدیریت واحد وجود ندارد؛. در مازندران نیز بیش از  20 دستگاه فرهنگی وجود دارد که اغلب آنها جزیره ای عمل می کنند که این امر موجب هزینه اضافی برای کشور است.

حجت الاسلام و المسلمین غفاری گفت: با توجه به این که بخشی از هزینه های نظام به خاطر عدم هم افزائی است؛ لذا معطل نگه داشتن و عمل نکردن برخی از گفتمان ها، شعارهای انقلابی و رفتارهای فرهنگ ساز به بهانه کمبود اعتبارات فرهنگی، قابل قبول نیست.

وی تصریح کرد: اگر اراده لازم برای خدمت به فرهنگ دینی باشد؛  قطعا می توان از بسیاری از ظرفیتها و فرصتهایی موجود در سازمانهای فرهنگی و انقلابی استفاده کرده و فرهنگ را از این غربت موجود نجات داد.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران بیان کرد: حوزه علمیه خواهران مازندران دارای بیش از 5 هزار طلبه در مقطع سطح2(کارشناسی)، سطح3 (کارشناسی ارشد) و سطح4 (دکترا) است که این امار کمّی، نشانگر ظرفیت خوبی است که اماده خدمت به نظام اسلامی است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: حوزه علمیه خواهران مازندران آماده تعامل و هم افزائی با صدا و سیما و دیگر نهادهای انقلابی و فرهنگی است تا  نیاز و ضرورتهای فرهنگ دینی جامعه را احصاء  و با همت و اراده انقلابی به نظام دینی خدمت کند و آن را به قله اهداف اسلامی  رسانده و برای نسل حاضر و نسل آینده، یادگار ارزشمندی به یادگار گذاشته باشد.

انتهای پیام۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha