جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین تقوی گفت: برای فرایند تولید باید موانع تولید و بینش های غلط از سر راه برداشته شود تا تولید رونق بگیرد دلبستگی به بیگانگان و ضعف مدیریتی خود مانعی بزرگ در تولید است، فقط مدیریت‌های جهادی هستند که باید مشکلات جامعه را حل کنند و تولید را رونق دهند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام و المسلمین سید رضا تقوی، در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به یاد و خاطره و مجاهدت‌های شهید دکتر «مصطفی چمران» و گرامی داشت 27 خردادماه روز جهاد سازندگی افزود: امام فرمودند اتکای به نفس بعد از اعتماد به خداوند منشأ خیرات است و دشمنان سعی می‌کنند که برای تسلط بر یک ملت در گام اول اعتماد آنها را به خودشان و خودباوری را از انها بگیرند یکی از دستاوردهای مهم انقلاب و هدایت های امام بزرگوار و تاکیدات امروز رهبر فرزانه انقلاب اسلامی همین است که مردم باید این خودباوری را همچنان رشد و تقویت کنند زیرا اگر به تاریخ و گذشته خود بنگریم می بینیم که همیشه توانسته‌ایم از پس مشکلات بر بیاییم.

وی با بیان اینکه در روز 27 خردادماه با صدور فرمان امام راحل یک نهاد انقلابی به نام جهاد سازندگی تشکیل شد اظهارداشت: در جهاد سازندگی جمعی از نیروهای مخلص، مجاهد، بی توقع و انقلابی در این نهاد گرد آمدند و برای رفع مشکلات، نارسایی و ضعف‌های باقمیانده نظام طاغوتی به مناطق محروم رفتند.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: اقدامات جهاد گران در دوران حیات جهاد سازندگی در حدی ارزشمند بود که با اینکه سال‌ها از ادغام وزارت کشاورزی و جهاد سازندگی می گذرد اما در جهاد کشاورزی مردم یاد و خاطره آن عمرانی‌ها، آبادانی‌ها و تلاش‌های انسان دوستانه انها را گرامی می‌دارند.

وی با اشاره به نام گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به رونق تولید، افزود: می‌دانیم که تولید یکی از ارکان اقتصاد در یک جامعه به شمار می رود که یکی از برکات و آثار ارزشمند آن تداوم وجودی حیات انسان است.

به گفته وی، تولید همانند کتابی که می‌نویسیم، بنایی که ایجاد می‌کنیم، بذری که می‌افشانیم، نهالی که غرص می‌کنیم و حتی فرزندی که بوجود می‌آوریم در حقیقت چرخ زندگی را به گردش در می آورد و اگر تولید در جامعه متوقف شود در حقیقت چرخ حیات و زندگی توقف پیدا کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین تقوی با بیان اینکه تولید حرکت دهنده چرخه حیات انسان، تامین کننده نیازهای فردی و اجتماعی جامعه، نشانی از قدرت، ثروت ملی و اعتماد به نفس و خودباوری یک جامعه است تصریح کرد: به طور حتم تولید برقدرت ملی یک جامعه می‌افزاید یعنی هرچه تولید افزایش پیدا کند قدرت آن جامعه بیشتر می شود و حتی با افزایش ثروت اقتدار یک جامعه افزایش می یابد که خود موجب مصونیت خواهد شد.

وی تولید را نمایانگر اعتماد به نفس یک جامعه دانست و گفت: تولید در هر جامعه‌ای رونق داشته باشد بیانگر آن است که آن جامعه مردمش اعتماد به نفس دارند یعنی ما می‌توانیم از پس مشکلات بر بیاییم.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: در فرهنگ اسلامی تولید یک ارزش محسوب می‌شود تولید کننده مقامش مجاهد فی سبیل الله است که استغنا و عزت مندی را به دنبال دارد تأمین نیازها، استقلال و عزت در سایه تولید است اگر می‌خواهیم به بی نیازی برسیم راهش مسیر تولید است.

وی درباره ارزش تولید در فرهنگ اسلامی گفت: تولید به منزله صدقه جاری است ثواب هر کسی که تولید می‌کند در پرونده او ثبت می‌شود و تولید کننده چنین ثوابی در دیوان الهی دارد بنابراین دست تولید کننده را باید بوسید همانگونه که پیامبر دست سعد انصاری را بوسید بنابراین تولید کننده ای که طبق ضوابط کار کند و تولیداتش نیاز جامعه را تأمین کند باید چنین مقامی در جامعه داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین تقوی اظهارداشت: برای فرایند تولید باید موانع تولید و بینش های غلط از سر راه برداشته شود تا تولید رونق بگیرد دلبستگی به بیگانگان و ضعف مدیریتی خود مانعی بزرگ در تولید است، فقط مدیریت‌های جهادی هستند که باید مشکلات جامعه را حل کنند و تولید را رونق دهند.

وی ادامه داد: باید ببینیم قوانین و دستورالعمل های دست و پا گیر چه شرایطی را برای تولید ایجاد کرده است تا آنها را روان کنیم و اگر به داشته‌هایمان و سرمایه‌هایمان توجه نکنیم و همیشه بخواهیم از بیگانگان امید داشته باشیم باز هم نمی‌توانیم به جایی برسیم.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، وزارتخانه جهاد و کشاورزی را به دلیل تامین معیشت مردم یکی از حساس‌ترین وزارتخانه‌ها عنوان کرد و با ارایه گزارشی درباره اقدامات مطلوب وزارت جهاد کشاورزی در انقلاب اسلامی افزود: بخش عمده نیاز معیشتی مردم در داخل کشور تامین می شود و تنها بخش اندکی از اقلام برای تنظیم بازار و قیمت ها به کشور وارد می شود تا کشور دچار مشکل نشود.

حجت الاسلام و المسلمین تقوی تصریح کرد: مشکل ما در قیمت کالاهای کشاورزی کمبود تولید نیست زیرا امکانات تولیدی خوبی داریم و همچنان بیش از این می‌توانیم تولید داشته باشیم اما آن نظارت و سیاستگذاری که باید با دقت انجام شود، صورت نمی گیرد.

وی با تاکید براین که اقلام مورد نیاز معیشت مردم به وفور تولید و تامین می شود افزود: در برخی اقلام نیز ما با مازاد بر نیاز مصرفی داخلی مواجه هستیم که با اصلاح قوانین و سیاست گذاری ها در این زمینه نیز مشکلی نخواهیم داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha