جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حبیبی

حوزه/ حبیبی با اشاره به فرمایش توصیفی امام راحل مبنی براینکه« شهید بهشتی یک ملت بود»، گفت: همه تلاش دشمن این بود که تفکر امام راحل(ره) را خاموش کند که با حربه وابزار ترور شخصیت ها آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، محمد رضا حبیبی، رئیس کل دادگستری استان اصفهان، پیش از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت واقعه هفتم تیرماه اظهار کرد: هفتم تیرماه فاجعه اسف بار وغم انگیزی رخ داد که هرگز از حافظه تاریخ و اذهان مردم ایران پاک نمی شود.

وی با بیان اینکه این فاجعه در عین غم انگیزی بودن، پیام هایی برای ما داشت، تصریح کرد: فاجعه ای هفتم تیرماه بیش از پیش جایگاه بالای فقهی و بلند مرتبه شهید آیت الله بهشتی را با آن ۷۲ یار صدیقش شهیدش برای همگان مشخص کرد.

حبیبی با اشاره به فرمایش توصیفی امام راحل مبنی بر این که «شهید بهشتی یک ملت بود»، عنوان کرد: همه تلاش دشمن این بود که تفکر امام راحل(ره) را خاموش کند که با حربه وابزار ترور شخصیت ها آغاز کرد.

وی بیان کرد: دشمن به خوبی می دانست نظامی که امام راحل معرفی می کند به شکل مردمی وهویت اسلامی است که مخالف منافع نامشروع و استکباری آنها در ایران و سایر نقاط اسلامی است، چیزی که امروز به خوبی با استقرار جمهوری اسلامی ایران ایجاد شده است.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان اذعان کرد: پیام انقلاب و آرمان های انقلاب امروزه در سراسر جهان نشر پیدا کرده است و همچنان دشمن درصدد عدم اجرا واستقرار این نظام جمهوری اسلامی است، لذا دشمنان درصدد از بین بردن پایه های نظام اسلامی ویاران وهمفکران امام راحل  برای اجرایی کردن نظام جمهوری اسلامی در عمل بودند.

حبیبی ابراز کرد: یکی از رسالت های مهم رسانه ها تبیین شخصیت شهید بهشتی برای این ایام است؛ نقشی که شهید بهشتی برای تببین قانون اساسی داشت بی بدیل بود و دفاع شهید آیت الله بهشتی از ولایت فقیه در یاد تاریخ خواهد ماند.

وی با اشاره به اینکه در مجلس شورای اسلامی که شهید بهشتی به خوبی از ولایت فقیه و روحانیت دفاع کردند، بودند افرادی که مخالف حضور روحانیت در صحنه اجرای حکومت بودند و حضور ونقش روحانیت را در حد یک نقش نظارتی می دیدند، ولی این شهید بهشتی بود که تمام قد از حضور موثر روحانیت در محور حاکمیت با مصداق ولایت فقیه دفاع می کرد.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان تصریح کرد: امروز برهمگان ثابت شده که اگر ولایت فقیه نبود چه بر سر نظام جمهوری اسلامی  می آمد، لذا نباید اجازه داد که مظلومیت شهید بهشتی ادامه پیدا کند.

وی با تاکید براینکه با تغییر ریاست قوه قضاییه، ارتقا واستقرار تحولات قوه قضاییه مورد تاکید است گفت: نهایت همه تحولات باید منجر به افزایش رضایتمندی قضایی بشود.

حبیبی عنوان کرد: هدف ریاست جدید قوه قضاییه که درد آشنا دستگاه قضایی بوده، این است که با کمک همه احاد جامعه  خدمات جهاد گونه منجر به رضایتمندی هرچه بیشتر مردم شود.

وی ابراز کرد: در امر کاهش پرونده ها و رصد و شناسایی دستگاه هایی که پرونده اختلاف و شکایت از آنها بالاست، اقداماتی از جمله ایجاد کمیته ها و کارگروه هایی در دستگاه های دولتی مربوطه شده که منجر به کاهش بخشی از پرونده ها شده است.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان در توصیح شوراهای حل اختلاف گفت: آنچه در این زمینه مهم است این بوده که این شوراهای حل اختلاف در امر توسعه و ترویج فرهنگ صلح و سازش بسیار موثر هستند و این امر در نظام اسلامی از اهمیت بسیار بالایی برخودار است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha