جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
جلسه مسئولین حوزه علمیه و رئیس اداره اماكن نیروی انتظامی یزد

حوزه/ حجت‌الاسلام‌ والمسلمین شمس خاطرنشان کرد: اكثر بازاریان افراد متدین و متعهدی هستند ولی بعضی اوقات شاهد بروز ناهنجاری‌هایی هستیم كه زیبنده شهر دارالعباده یزد نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد شمس، مدیر حوزه علمیه استان یزد در جلسه مسئولین حوزه علمیه و رئیس اداره اماكن نیروی انتظامی با بیان گزارشی از وضعیت مدارس علمیه استان، اظهار داشت: از قدیم اكثر مدارس علمیه در بازار احداث می شده و تعامل خوبی میان بازاریان و كسبه با حوزه‌های علمیه برقرار بوده و حوزه‌های علمیه نیز نقش هدایتگری و نظارت بر اسلامی بودن بازار را ایفا می‌كردند، ضمن اینكه بازاریان نیز خود را ملزم به فراگیری فقه بازار می‌دانستند.

وی افزود: اكثر بازاریان افراد متدین و متعهدی هستند، ولی بعضی اوقات شاهد بروز ناهنجاری‌هایی هستیم كه زیبنده شهر دارالعباده یزد نیست.

اولین نهاد نظارت‌ كننده بر اماكن شهر، همان مرجع صادركننده مجوز آن است

در ادامه سرهنگ كریمی، رئیس اداره اماكن نیروی انتظامی استان یزد با تشكر از دغدغه‌مندی حوزه علمیه در این زمینه عنوان داشت: اولین نهاد نظارت‌ كننده بر اماكن شهر، همان مرجع صادركننده مجوز آن است كه البته شاهد كم‌ كاری‌هایی در زمینه انجام وظایف این نهادها در شهر یزد هستیم.

وی ضمن گلایه از عدم ورود و نظارت نهادهای متولی نظارت بر اماكن و اصناف اظهار داشت: نیروی انتظامی استان آمادگی دارد به صورت شبانه‌روز با تخلفات گزارش شده از اصناف و اماكن متخلف برخورد كند و در این زمینه اقدامات خوبی نیز صورت پذیرفته است.

در ادامه این جلسه ضمن تأكید بر تعامل و افزایش جلسات فی‌مابین حوزه علمیه، اماكن نیروی انتظامی و كسبه و بازاریان، تنی چند از حاضرین به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha