جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سالاری مکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: حیا و ایمان دوگانه به پیوسته هستند؛ ازاین‌رو وقتی یکی از این دو ضعیف شود یا از این برود بخش دیگر هم تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری « حوزه » در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، شامگاه سه‌شنبه در نشست بنیاد عفاف و حجاب خراسان شمالی که به‌منظور برنامه‌ریزی برای برگزاری نمایشگاه حجاب و عفاف در استان برگزار شد، بر گرامیداشت شایسته مناسبت‌های مرتبط با عفاف و حجاب تأکید کرد.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب هم‌زمان با دهه کرامت در استان، اظهار کرد: این نمایشگاه در 10 غرفه از پانزدهم تا بیست و سوم تیرماه، در محل خانه فرهنگ شهرداری بجنورد برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی که دبیر بنیاد عفاف و حجاب خراسان شمالی هم هست، در ادامه با اشاره به مبانی عفاف و حجاب، افزود: خداوند در قرآن می‌فرماید: «یا بَنِی آدَمَ لاَ یفْتِنَنَّکمُ الشَّیطَانُ کمَا أَخْرَجَ أَبَوَیکم مِّنَ الْجَنَّةِ ینزِعُ عَنْهُمَا لِبَاسَهُمَا لِیرِیهُمَا سَوْءَاتِهِمَا إِنَّهُ یرَاکمْ هُوَ وَقَبِیلُهُ مِنْ حَیثُ لاَ تَرَوْنَهُمْ إِنَّا جَعَلْنَا الشَّیاطِینَ أَوْلِیاء لِلَّذِینَ لاَ یؤْمِنُونَ»

وی افزود: حق تعالی در این آیه تأکید می‌کند ای فرزندان آدم مبادا شیطان شما را بفریبد، آن‌چنان که پدر و مادر شما را از بهشت بیرون راند، لباسشان را از تنشان بیرون آورد تا عیب و عورتشان را به آن‌ها بنمایاند. مسلماً او و گروه وابسته به او شما را از جایی و یا به‌گونه‌ای می‌بینند که شما آن‌ها را نمی‌بینند. ما شیاطین را اولیا و همکاران کسانی قرار دادیم که ایمان نمی‌آورند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اضافه کرد: بر این اساس کسی که به سمت وادی بی‌عفتی و بی‌حجابی سُر می‌خورد فریب‌خورده و باید جلوی فریب را گرفت.

وی با اشاره به روایت « الحیاء و الایمان مقرونان فی قرن، فاذا ذهب احدهما تبعه صاحبه»، گفت: بنا به فرموده امام باقر حیا و ایمان در یک رشته به هم بسته‌اند، پس چون یکی از آن دو رفت دیگری نیز در پی آن می‌رود.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اظهار کرد: بر این اساس حیا و ایمان دوگانه به پیوسته هستند؛ یعنی وقتی یکی از این دو ضعیف شود یا از بین برود بخش دیگر هم تحت تأثیر قرار می‌گیرد؛ ازاین‌رو اگر حیای فرد برود ایمان او می‌رود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha