جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله علم الهدی-امام جمعه مشهد

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت:‌ آنچه در زیارت جامعه کبیره نسبت به وجود امام معصوم(ع) عرضه می داریم، این واقعیت است که همه ائمه(ع) در یک خط و یک جریان قرار دارند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه از مشهد، آیت الله سیداحمد علم الهدی ظهر امروز در مراسم عزاداری سالروز شهادت امام صادق(ع)، در جمع زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) به لزوم ولایت پذیری اهل بیت(ع) اشاره کرد و گفت: در بخشی از زیارت جامعه کبیره اینگونه می خوانیم «اولینِ شما را دوست داریم، آخرینِ شما را دوست داریم» یعنی همچنان که از مولا علی(ع) ولایت پذیری داریم درباره امام زمان(عج) نیز اینگونه است.

وی در توضیح این مطلب ابراز کرد: آنچه در زیارت جامعه کبیره نسبت به وجود امام معصوم(ع) عرضه می داریم، این واقعیت است که همه ائمه(ع) در یک خط و یک جریان قرار دارند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: امام علی(ع) ۲۵ سال برای اینکه خط امامت دچار انحراف شد و به خاطر دسیسه های شیطانی عده ای خانه نشین شدند و قیام امام حسین(ع)، صلح امام حسن(ع)، انقلاب فرهنگی امام باقر(ع)، تشکیل دانشگاه امام صادق(ع) و...، همگی، حرکت ها و روش هایی بودند که اهل بیت(ع) در یک مسیر به کار بردند و آن اطاعت امر خدا بر روی زمین است.

وی تاکید کرد: درکنارعشق ورزی وارادتی که نسبت به اهل بیت(ع) دارید، معرفت و شناخت نیز مهم است و باید تلاش کنیم که ۲۵۰ سال امامت ائمه(ع) که از آن به عمر انسان کامل یاد می شود را خوب بشناسیم.

امام جمعه مشهد افزود: ۲۵۰ سال امامت ائمه(ع) از دوران امام  علی(ع) تا امام حسن عسکری(ع) به چهار دوره حکومت، اقتدار و مظلومیت امام علی(ع)، سازندگی شامل صلح امام حسن(ع) تا قیام عاشورا و سازندگی بلند مدت از زمان امام چهارم تا امام حسن عسکری(ع) تقسیم می شود که می توان این سیره اهل بیت اهل(ع) به عنوان یک عمر انسان بر شمرد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۴

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha