جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
شعر فاطمی

حوزه/ دبیر کنگره ملی شعر فاطمی از ارسال بیش از ۸۰۰ اثر توسط ۳۷۰ شاعر از سراسر ایران اسلامی به دبیرخانه این کنگره خبرداد و گفت: نتایج داوری‌ها ۱۶ تیرماه اعلام و مراسم اختتامیه ۲۰ تیرماه برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»،حجت‌الاسلام جواد محمدزمانی طی گفت‌و‌گویی با اشاره به برگزاری کنگره ملی شعر فاطمی، عنوان کرد: موضوعات این کنگره در را بطه با ابعاد شخصیت کریمه اهل‌بیت(س)، حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، مفهوم زیارت آن حضرت و ابعاد گسترده آن است.

وی در خصوص بخش‌های متنوع این کنگره تصریح کرد: این کنگره در بخش‌های مختلف ادبی و هنری از جمله؛ شعر کلاسیک متشکل از غزل، قصیده، مثنوی، رباعی، دوبیتی و غیره، شعر نو متشکل از نیمایی، آزاد، هایکو، سه‌گانی و غیره، شعر کودک ونوجوان، ترانه و سرود برگزار می‌شود.

دبیر علمی کنگره شعر ملی فاطمی گفت: فراخوان این کنگره ۱۹ خردادماه اعلام شده و علاقه‌مندان به شرکت در این کنگره فرصت داشتند که آثار خود راتا ۹ تیرماه در تارنمای keramat . amfm. ir / fopثبت کنند .

وی ادامه داد: با توجه به کمبود زمان امکان تمدید این مهلت وجود نداشته و اعلام نتایج ۱۶ تیرماه خواهد بود.

حجت الاسلام محمد زمانی با تاکید بر اینکه بیشترین آثار این کنگره به مضمون‌های زندگی بانوی کرامت توجه داشته است، اظهار کرد: بیش از ۸۰۰ اثر توسط ۳۷۰ شاعر از سراسر ایران اسلامی به دبیرخانه رسیده است که ۷۰ درصد آثار در بخش کلاسیک بوده و از نظر کیفی نیز از سطح قابل توجهی برخوردار است.

وی در پایان در رابطه با اختتامیه این کنگره گفت: پنج‌شنبه ۲۰ تیرماه اختتامیه این کنگره است که در این مراسم از دو تن از شاعران پیشکسوت و شاعران جوان آیینی تجلیل ویژه به عمل می‌آید.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha