جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
طباطبایی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه اصفهان گفت: بر اساس آمارها و گفته های مسئولان حوزه علمیه کشور، حدود ۳ هزار طلبه اصفهانی در قم مشغول به تحصیل و تدریس علوم دینی هستند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار معاون سلامت و امور بیمه های مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور، اظهار داشت: برنامه ریزی تحصیلی برای طلاب باید به گونه ای باشد که با توجه به حجم بالای دروس، مطالبی که مورد نیاز آنان است به صورت پیشنهادی برای مطالعه به آنان ارائه شود نه اینکه واحدی به دروس اضافه شود.

مدیر حوزه علمیه اصفهان افزود: نباید طلاب از دروس اصلی باز بمانند و موضوعاتی همچون بهداشت و سلامت را می توان به طلاب معرفی کرد تا از آن آگاهی داشته باشند.

وی با اشاره به وضعیت طلاب در حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: شهریه ای که به طلاب پرداخت می شود به عنوان کمک هزینه است و هیچگاه نمی تواند هزینه های آنان را تأمین کند، طلاب علوم دینی بدون هیچ چشم داشتی در راه تعلیم احکام و معارف دینی قدم بر می دارند و در خدمت اسلام هستند.

نماینده ولی فقیه در اصفهان با بیان اینکه نباید میان طلاب ایرانی و خارجی تفاوت خاصی وجود داشته باشد، گفت: بر اساس آمارها و گفته های مسئولان حوزه، حدود 3 هزار طلبه اصفهانی در قم مشغول به تحصیل هستند و 600 نفر به عنوان مدرس و استاد فعالیت دارند.

آیت الله طباطبایی نژاد بیان کرد: عمامه گذاری هر سال در اصفهان یک مرتبه به دست مبارک حضرت آیت الله مظاهری در شب عید غدیر انجام می شود و امیدوار هستیم با تلاش بیشتر، خدمت گزار طلابی باشیم که به اسلام خدمت می کنند. 

حدادی منش، معاون سلامت و امور بیمه های مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور نیز در ابتدای این دیدار با اشاره به اجرای طرح پایش سلامت طلاب ورودی به حوزه علمیه در 5 سال اخیر عنوان کرد: این طرح در سال گذشته برای چکاب ورودی طلاب به حوزه علمیه انجام شد که قرار است این چکاب سلامت برای اساتید و ائمه جمعه نیز انجام شود، بدون شک با شناسایی به موقع بیماری ها می توان بسیاری از هزینه ها را مدیریت کرد و سلامتی طلاب علوم دینی حفظ شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha