جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
امام جمعه طبس

حوزه/ امام جمعه طبس با تاکید بر این‌که باید از ظرفیت دهه کرامت برای ترویج فضیلت‌های سبک زندگی رضوی و زیارت امام رضا (ع) در سطح جامعه بهره کامل را ببریم، گفت: دلیل این امر آن است که بتوانیم شاهد افزایش معرفت عمومی مردم برای زیارت باشیم.

حجت الاسلام محمدرضا محمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»‌ در بیرجند ضمن تبریک دهه کرامت، گفت: حضرت معصومه(س)در تاریخ به عنوان کریمه اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نامیده شده است و این به معنی آن است که ایشان مراتبی از کمال و معنویات را داشته‌اند.

وی تصریح کرد: حضرت فاطمه معصومه(س) تنها امامزاده‌ای است که از ناحیه امام معصوم، امام رضا و امام صادق(علیهم السلام) زیارت نامه دارد و این امتیاز بزرگی است و به همین دلیل بعد از زیارت ایشان، اقامه دو رکعت نماز وارد شده است.

امام جمعه طبس پاداش زیارت حضرت معصومه(س) را بهشت دانست و یادآور شد:آنچه مسلم است، آن حضرت، مقام شفاعت نزد پروردگار را دارند.

حجت الاسلام محمدی ضمن اشاره به فضیلت‌های اخلاقی که در وجود حضرت معصومه(س) مشهود بود، خاطرنشان کرد:آن حضرت در پارسایی، عبادت، زهد، نجابت و تقوا زبانزد خاص و عام بوده و تا آخرین لحظه عمر خویش از عبادت دست برنداشتند.

 وی با اشاره به این‌که فردی می‌تواند الگوی کسی قرار گیرد که از ویژگی‌های بسیار زیادی برخوردار باشد، افزود: حضرت معصومه(س) تمامی این ویژگی‌ها را دارند و می‌توانند به لحاظ اخلاق، رفتار و عبادت الگو بسیار خوبی برای دختران باشند و حتی در زمانی که ایشان در بستر بیماری قرار داشتند سجاده‌ای پهن کرده و دائما در حال عبادت بودند.

امام جمعه طبس با بیان این‌که حضرت معصومه(س) در ولایت‌مداری حامی بسیار خوبی برای پدر و برادر خود بودند، اظهارداشت: دختران و همه بانوان این سرزمین باید از فاطمه معصومه(س) الگو بگیرند و برای شناخت بیشتر مطالعات خود را افزایش دهند تا با زندگی و سیره ایشان آشنا شوند.

حجت الاسلام محمدی ادامه داد: حضرت معصومه(س) آن‌قدر در پیشگاه خداوند مقرب و مقدس هستند که حق شفاعت امت پیامبر(ص) را دارند و در میان اهل بیت(ع) بعد از حضرت فاطمه(س) و حضرت زینب(س) یکی از عالی‌ترین مقام‌ها را در میان زنان جهان اسلام دارند.

امام جمعه طبس با اشاره به دهه کرامت،عنوان کرد: این دهه پرخیر و برکت با تولد حضرت معصومه(س) شروع و با تولد برادر ایشان،حضرت علی ابن موسی‌الرضا(ع)به پایان می‌رسد.

 حجت الاسلام محمدی با تاکید بر این‌که باید از ظرفیت دهه کرامت برای ترویج فضیلت‌های سبک زندگی رضوی و زیارت امام رضا (ع) در سطح جامعه بهره کامل را ببریم،گفت: دلیل این امر آن است که بتوانیم شاهد افزایش معرفت عمومی مردم برای زیارت باشیم.

وی اضافه کرد: برکسی پوشیده نیست که برگزاری مراسم‌های دهه کرامت در راستای ایجاد وحدت در جامعه بسیار حائز اهمیت است که نباید از اهمیت آن غفلت شود.

امام جمعه طبس آشنایی بیشتر با سیره و روش زندگی ائمه اطهار(ع) و به خصوص امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) را از مهمترین اهداف برگزاری مراسم‌های جشن و سرور در ایام دهه کرامت عنوان کرد و گفت: امروزه دشمن به منظور دور کردن جامعه از هویت دینی بسیار تلاش کرده است لذا باید بسیار هوشمندانه عمل کرده و گول آن را نخوریم.

حجت الاسلام محمدی با بیان این‌که امروزه به برکت حضرت فاطمه معصومه(س)؛ شهر قم به عنوان خانه اهل بیت(ع)معروف شده است، گفت: بسیار مفتخریم که این شهر، مرکز حوزه‌های علمیه دنیا بوده و وجود طلاب دینی از ۱۰۰ کشور دنیا در این شهر، گواه این مدعا است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در اهمیت جایگاه حضرت فاطمه معصومه(س)همین بس که علامه طباطبایی در هر شب ماه مبارک رمضان، افطارشان‌ را با بوسه زدن بر ضریح مبارک آن حضرت شروع می‌کردند.

 

انتهای پیام/ا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha