جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام کراری- معاون پژوهش حوزه فارس

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه استان فارس گفت: سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت سند ۲۲ مهر سال گذشته ابلاغ شد و مقام معظم رهبری فرمودند که دانشگاه‌ها و حوزه‌ها آن را عمیقاً بررسی کرده و برای ارتقای آن بیش‌ازپیش مشارکت کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت‌الاسلام علی حسین کراری، عصر امروز در جلسه‌ هم‌افزایی و ایجاد زمینه مشارکت اساتید حوزه علمیه فارس در کارگروه‌های سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، که در سالن جلسات مدیریت حوزه استان برگزار شد، اظهار داشت: این سند ۲۲ مهر سال گذشته ابلاغ شد و مقام معظم رهبری فرمودند که دانشگاه‌ها و حوزه‌ها آن را عمیقاً بررسی کرده و برای ارتقای آن بیش‌ازپیش مشارکت کنند.

وی به هدف از برگزاری این جلسه اشاره کرد و افزود: هدف از برگزاری این جلسه این بوده که افراد مشارکت فعّالی در ایام تابستان داشته باشند و با دانشگاه بتوانیم همکاری‌های مطلوبی را در این زمینه داشته باشیم.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان فارس تصریح کرد: همان‌طور که امثال شهید بهشتی‌ها فعالیت خود را در تدوین قانون اساسی نشان دادند ما نیز می‌توانیم با انجام برخی برنامه‌ها، فعالیت‌های خود را در این زمینه گسترش دهیم و باعث تصحیح و تکمیل خط سیر ۵۰ سال آینده انقلاب شویم.

وی عنوان کرد: در تعامل با بسیج اساتید دانشگاه شیراز بایستی اساتید و طلاب که ازلحاظ اندیشه و فکر به یک بلوغ فکری در درک و تحلیل اسلام ناب دست‌یافته‌اند در کارگروه‌های بررسی سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت شرکت فعّال داشته باشند. الحمدلله چنین افرادی در حوزه علمیه فارس کم نیستند، ازاین‌رو بایستی در اجابت امر رهبر معظم انقلاب، طلاب، اساتید و فرهیختگان حوزوی همراه با اساتید و نخبگان دانشگاه‌های فارس در بررسی سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت حضور فعّال داشته باشند.

در ادامه این جلسه اساتید مدارس علمیه فارس حاضر در جلسه نیز به‌ بررسی سند و شیوه ورود به آن پرداختند.

حجت‌الاسلام ذوالقدر ابراز کرد: ایراد شکلی و کاربردی نبودن تدابیر آن ازجمله ضعف‌های سند فعلی است، همچنین به نظر می‌رسد در عرصه جامعه‌شناسی و تعلیم تربیت باید ساختار سازی کرد، نباید در کاربردها مقلد شد.

حجت‌الاسلام نعیمی نیز گفت: در محتوای سند ابهام وجود دارد، مقام معظم رهبری با نخبگان بسیار واضح و شفاف صحبت می‌کنند، درحالی‌که سخت کردن متون این سند یکی از مشکلات این سند است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha