پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
رضویه خمینی شهر- جشن میلاد

حوزه/ به مناسبت میلاد هشتمین امام همام علی بن موسی الرضا(ع)۹ مراسم جشنی در سالن اجتماعات مدرسه علمیه خواهران رضویه خمینی شهر با حضور طلاب، کادر و عموم مردم برگزار شد .

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، خانم عسگری، دبیر کانون خادمیاران رضوی خمینی شهر، صبح امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه رضویه به تشریح سیره امام رضا (علیه السلام) پرداخت و گفت: از امام رضا (علیه السلام ) روایات زیادی به ما رسیده و طلاب محور تحقیقات خویش را مباحث مختلف سیره رضوی قرار دهند.

وی افزود: امام کاظم(علیه السلام) می فرمایند: من کسی را داناتر از علی بن موسی الرضا(علیه السلام) ندیده ام  و به این جهت یکی از القاب ایشان عالم آل محمد(ص) است .

 عسگری درمورد مهمان داری و مهمان نوازی  امام رضا(علیه السلام) بیان کرد: ابوعبدالله بغدادی می‌گوید: شبی که امام رضا(علیه السلام) مهمان داشت، تنظیم چراغ به هم خورد، تا مهمان خواست آن را تنظیم کند، امام جلو آمد و او را از آن کار باز داشت و خود این کار را انجام دادند و فرمودند: إنّا قومٌ لا نَستَخدِمُ أضیافَنا؛ ما خاندانی هستیم که مهمان خود را به کار نمی‌گیریم.

وی به تفاوت عالم و عابد اشاره کرد و گفت: عابد فقط باعث نجات خودش می شود و به بهشت می رود، اما عالم و فقیه کسی است که خیرش به مردم هم می رسد و حتی شفاعتش به بقیه هم می رسد.

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha