جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
علی علیزاده فرد دبیر سرویس استان های خبرگزاری حوزه

حوزه/ علیزاده با تاکید بر این که رسانه در ذات دین نهفته است، تصریح کرد: اگر روحانیت بخواهد به فضای بین المللی ورود و اثرگذاری لازم را داشته باشد، باید مجهز به ابزارها و علوم رسانه ای شود و حرف دین را از طریق رسانه در گستره جهانی مطرح و تبیین کند.

علی علیزاده فرد، دبیر استان های خبرگزاری حوزه، در حاشیه برگزاری دوره «مهارت های رسانه ای» ویژه طلاب مدرسه علمیه دارالسلام، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با بیان این که ذات منبر، رسانه و پیام رسانی است، گفت: در طول تاریخ روحانیت و حوزه های علمیه، توانسته اند به وسیله منبر بهترین تاثیرگذاری را در جامعه داشته باشند و در حال حاضر هم علی‌رغم وجود ابزار رسانه ای جدید، منبر هنوز تاثیرگذاری خود را دارد.

وی با بیان این که رسانه در ذات دین نهفته است، افزود: پیام رسانی وجه اشتراک بین منبر و رسانه های امروزی است، لذا با توجه به پدیده ها و اتفاقاتی که در سطح جهانی در حال وقوع است، ایجاب می کند که طلاب و روحانیون در عرصه فعالیت های رسانه ای حضوری فعال داشته باشند.

استاد دوره مهارت های رسانه ای ادامه داد: اگر روحانیت بخواهد به فضای بین المللی ورود و اثرگذاری لازم را داشته باشد، باید مجهز به ابزارها و علوم رسانه ای شود و حرف دین را از طریق رسانه در گستره جهانی مطرح و تبیین کند.

علیزاده فرد با اشاره رسالت حوزه و روحانیت در عرصه تمدن سازی نوین اسلامی، ابراز داشت: امام خامنه ای در بیانیه گام دوم انقلاب بر مسئله تمدن سازی اسلامی تاکید ویژه ای دارند و مسئولیت حوزویان در این عرصه بسیار سنگین است، لذا لازمه این امر وارد شدن روحانیت به عرصه رسانه ای است که باید جدی گرفته شود.

وی، کادرسازی رسانه ای را یکی از نیازها و ضرورت های حوزه  برشمرد و تاکید کرد: هیچ ابزاری را در دنیای امروز نمی توانیم پیدا کنیم که در موضوع پیام رسانی از رسانه، قوی تر، قدرتمند تر و اثر گذارتر باشد، براین اساس روحانیت در امر انتقال پیام دین و انجام رسالت ها و ماموریت های خود در سطح جهانی ناگزیر به ورود جدی و هدفمند به فضای رسانه ای و کادرسازی در این عرصه است.

دبیر استان ها خبرگزاری حوزه تصریح کرد: اگر مدارس علمیه بخواهند طلبه انقلابی تربیت شود و افکار عمومی را به سمت دین و معارف اهل بیت(ع) جهت دهی کنند و جامعه را در مسیر دین داری و دین باوری هدایت کنند، باید طلاب مجهز به ابزار و فنون رسانه شوند تا در فضای داخلی و بین المللی اثرگذاری موثری داشته باشند.

استاد دوره مهارت های رسانه ای در پاسخ به این سؤال که آیا وارد شدن طلاب به عرصه رسانه آسیب هایی هم می تواند داشته باشد؟، گفت: البته نباید فعالیت رسانه ای، طلاب را از کار اصلی آنان که کسب علم و دانش و تهذیب و خودسازی است باز بدارد، بلکه اگر علم و رسانه در کنار هم باشند می توانند به مانند دو بال در جهت پیام رسانی دینی بسیار موثر واقع شوند، لذا باید ابزار رسانه را در خدمت ترویج و تبلیغ آموزه های اسلام ناب و پاسخگویی به شبهات روز قرار دهند.

دبیر استان های خبرگزاری حوزه ادامه داد: یکی از دلایل عدم رغبت مدارس به فعالیت رسانه ای طلاب، شاید این مسئله باشد که احساس می کنند اگر طلاب وارد عرصه رسانه شوند از درس و بحث و برنامه آموزشی فاصله خواهند گرفت، لذا می توان این دغدغه را با برنامه ریزی دقیق حل کرد، مضافاً این که مقام معظم رهبری در این خصوص تاکید فرموده اند که فضای مجازی یک فضای کاملا حقیقی است و دیگر نمی شود این فضا را مجازی بدانیم.

خبرنگار: سعید امیری

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha