سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
کد خبر: 499154
۲۴ تیر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۶
حجت السالام عابدینی

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین گفت: کسی که با چشم بصیرت حقیقت قرآنی را درک می‌کند، بینای حقیقی است حتی اگر چشم ظاهری نداشته باشد و فقط اولی‌الاباب این حقیقت را درک می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، به نقل از دفتر امام جمعه، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، ظهر امروز  در جمع قاریان مرحله استانی چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآنی کریم اظهار کرد: برنامه‌های قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان بسیار ارزشمند است و از مدیرکل اوقاف برای اقدامات انجام شده در راستای نشر فرهنگ قرآنی قدردانی می‌کنیم.

 امام جمعه قزوین با اشاره به آیاتی از قرآن کریم درباره ارزش و اهمیت یافته‌های معنوی و علمی انسان، بیان کرد: از نگاه خدای متعال کسانی که خودشان به این بلوغ و رشد رسیده‌اند که حقانیت چیزهایی که به پیامبر نازل شده است را درک می‌کنند، جایگاه ویژه‌ای نزد خدای متعال دارند.

 نماینده ولی در استان قزوین با تأکید بر اینکه باید چشم بصیرت انسان حقیقت قرآن را درک کند، خاطرنشان کرد: کسی که با چشم بصیرت حقیقت قرآنی را درک می‌کند، بینای حقیقی است حتی اگر چشم ظاهری نداشته باشد و فقط اولی‌الاباب این حقیقت را درک می‌کنند.

 وی با بیان اینکه اولی‌الاباب از نظر قرآن کسانی هستند که اهل ذکر و فکر هستند، عنوان کرد: ذکر جامع و برجسته خود قرآن است و اولی‌الاباب هم آیات قرآن را می‌خوانند و هم به آنها می‌اندیشند و آنها به خاطر اهل ذکر و اهل فکر بودن بصیر می‌شوند.

 امام جمعه قزوین عنوان کرد: آنها پس از آن که اهل ذکر و فکر شدند، در می‌یابند که عالم بیهوده آفریده نشده است و سپس به اعمال خود فکر می‌کند و به خاطر این که عالم را باطل نمی‌دانند، از اعمال و رفتارهایی ناپسند پرهیز می‌کنند.

 این مفسر قرآن به اهمیت ذکر از نگاه قرآن خاطرنشان کرد: خدا می‌فرماید هر كسی از ياد من روی بگرداند در حقيقت زندگى تنگ و سختى خواهد داشت و روز رستاخيز او را نابينا محشور مى‌‏كنيم و این نشان می‌دهد ذکر خدای متعال در نشاط و شادابی زندگی بسیار مؤثر است.

وی خطاب به قاریان قرآن بیان کرد: شما عزیزان افسران عرصه فرهنگ قرآنی هستید و قرار بر این است که جمعیت‌هایی که خبر از قرآن و اثر آن بر زندگی انسان ندارد را مطلع کنید تا پای کار قرآن بیایند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha